Färdigmekat för billegend
Bilbyggeriets kanske största fixstjärna, Boyd Coddington, avled under gårdagen.
Tusan vad sorgligt!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tungt och tråkigt…för mig så har Cadzilla som han gjorde till Billy Gibbons i ZZ top och som pryder omslaget till deras skiva: Eliminator från 1983 för evigt etsat sig fast på näthinnan och kommer alltid att förknippas med HotRod och tung blues/rock. Att lämna in efter en fallolycka vid endast 63 års ålder är riktigt tråkigt. Om han hör, så säger jag: Thank you!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det var väldigt träkigt att läsa! Det var ju en levande legend, som ritat och byggt många fina bilar. Han var väl kontroversiell och svår att jobba åt, men resultaten på bilarna var det inga fel på! Undrar vad det var som han avled av?

#3 Han skall ha råkat ut för en fallolycka i hemmet som han aldrig repade sig ifrån…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Hemsida: Boyd Coddington för mer information…
Stefan - Modellbyggare

Mycket tråkigt att få ett sånt besked.
Han var ju trots allt en levande legend och även om jag tycker att dom betedde sig som barnungar i hans program emellanåt så kan jag som en "gammal" bilplåtslagare inte vara annat än imponerad av hans idéer och jobbet som dom gjorde på bilarna…
I alla fall så kommer jag att sakna hans byggen…
R,I,P Boyd Coddington
Rackans trist det här, ja han kunde bygga bilar han, härliga Hot Rods.
#2 Visst har Boyd byggt '34:an som pryder Eliminator. Cadzilla är dock är betydligt senare bygge (lowrider).
Klart det är surt när legender går bort men oundvikligt. Det rätta är att komma ihåg Boyd från när han var i framkant.
/M
Ja verkligen trist detta 

Ja det var trist att han skulle gå bort.RIP.