Vådan av påbörjade modeller
Hercules Gunship som jag köpte på Tradera var en påbörjad modell, så besättningen satt i en cockpit-del som redan var inlimmad i kroppshalvan. Men dom var givetvis omålade, så jag lyckades knäcka ut delen, oskadd. Då upptäckte jag nästa sak, besättningen var skäggiga, så det var bara att knäcka loss dom också, jag upptäckte också att två plattor i lastlucken hade satts ihop utan att sätta dit fönstret först. så här har vi härligheten lägg märke till hur hjulen satts ihop eller inte…

Sedan var det givetvis lite annat också, men ingenting som en fil eller hobbykniv inte rår på, lite lustigt att börja bygget med att ta isär saker och ting
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Alltid kul med påbörjade byggen! Påminner lite om den Mosquiton jag köpte, där cockpiten var byggd och gubbar och allt målade i silver och svart!
Så det var ju bra att plocka isär och stoppa i färgavlutningsbadet!
Lycka till!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ja, det är sådana där saker som händer när man får tag på påbörjade saker. En av mina B-52:or har bl a öppningsbara luckor till landningsställen. Fast de var övermålade med färg så att de inte gick att få upp.
Huvudsaken är ju att det inte finns med (för många) trasiga delar eller sådant som saknas. De trasig vingdelarna på B-52:an får jag ta mig en ordentlig titt på när jag tar tag i det bygget.
Ja köpte en påbörjad Dc 3a som ja har försökt att dela på nu..
För de var en lös stol sen var målningen inte så bra gjord..
Men ja har den jobbiaste biten kvar då de gäller sjärtfenan bak på planet..
Har bara de kvar att dela på nämligen..

Imponerad av er ambitionsnivå!
Själv skulle jag aldrig köpa en begagnad sats. Känns för omständigt. Har aldrig riktigt dragits in i Tradera/eBay-köret varken när det gäller modeller eller annat.

#4: Åh Raven jag har ytterligare en påbörjad modell Jeguaren och den är värre, inredningen och bottenplåten sitter så ihoplimmade att jag inte får isär dom så jag får väl maska ordentligt innan man primar den, men så länge alla delar finns med skall det väl inte vara någon omöjlighet att få stil på en påbörjad modell, men att få isär en hoplimmad stjärtfena är värre, du har min sympati Henke

Den -69 Camaro Z-28 jag införskaffade i höstas är väl inte helt välbyggd, om man säger så. Jag har börjat plocka isär lite inför färgtvätt, men mycket limslabb på rutor och sådant återstår att fundera över. Men det blir väl alltid något av den med …
Jag köpte en -66 Ford Mustang som var ganska dåligt byggd. Stora limfläckar på både rutor och kaross,motorn är limmad med säkert en hel tub lim och inte målad. Har rivit isär det mesta och ska läggas i bromsoljebad. Sen är det tänkt att skrotlådan ska få bidra med något modernare motor och lite andra delar.
Johnny

Jag har ingen skrotlåda
men å andra sidan ser jag inte motorn i en bilmodell som något väsentligt, jag bygger ihop den, men det viktiga ur min synpunkt är utanpåverket, när det gäller en bilmodell så tycker jag att uttrycket "skönheten kommer inifrån" saknar relevans… men det innebär inte att jag inte kan önska dig lycka till starliner!