Färgsprutekit på Bauhaus.
Efter förfrågan så sätter jag in ett par bilder på airbrusch-kitet jag köpte på Bauhaus. Det kostade 995kr och jag tycker verkligen att det är prisvärt. Det enda (något ska man ju alltid klaga på) jag saknar är väl en tank på kompressorn. Annars går den fint och väldigt tyst.
Jag vet inte om de finns kvar på Bauhaus, men det borde de. Jag köpte mitt kit för tre veckor sedan..

Obs! Den eländiga plastslangen som ligger i asken för sprutan behövs inte användas! Med kompressorn medföljer en tre meter lång mjuk och böjlig slang med tygöverdrag.
Kanon tack för bilderna
Hur högt tryck kan du få ur den kompressorn.
Har själv köpt en Revell Gamma med en liten tank i men den tappar så mycket i tryck när man sprutar från max 2,6bar ner till ca 1bar svårt att måla då.
Mvh Patrik Olsson

#3. Ja, den här tappar väl tryck den också, men då brukar jag bara vänta en kort stund så går trycket upp och kompressorn slår ifrån. Funkar rätt bra faktiskt! 

Om ni vill ha en viss tryckutjämning kan ni bygga en tank av en stor pet-flaska. Sätt den mellan kompressorn och sprutan med två anslutningar så är saken biff. Ser ju väldigt spännande ut, hur mycket låter den? Något man kan köra med i en lägenhet mitt i natten utan att grannarna kommer på besök med tillhyggen?
Niclas

#5. Den går otroligt tyst! Står på gummikuddar i ramen. Du får väl kika förbi och lyssna!?
Jag ska nog bygga någon form av tank. Då slipper man det mesta av att trycket går upp och ned.
Synd att inte Bauhaus ligger nära mig då 
Verkar ju vara ett vettigt köp för den pengen!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Stefan - Modellbyggare
#5 som tur är beror väl det på åldern på grannanrna för min egen del är det äldre generationen här som inte hör något.
Mvh Putte

#10: De väntar bara på rätt tillfälle att hämnas! 

Vad är det för db-nivå??
Har samma spruta ,funkar bra ,tycker jag ,men slangen är kass man får dra i den hela tiden , köpte en tygslang omg 

#12. Jag vet inte riktigt. Jag får försöka leta rätt på pappren som följde med. Men den är väldigt tyst!

#14 Det borde stå nånstans på kompressorn,kolla under t.e.x.
Vad är det för koppling på slangen? Undrar lite då dels ägaren till sprutan jag fått låna, var och hämtade den igår
och dels då min sambo gett sitt medgivande till att köpa egna grejjor 
Så det blir nog en Evo Silverline, men jag ska ju helst ha en nått sånär vettig kompressor också. Att köpa en kylskåpstyst kompressor för nära 4000:- lär det inte bli tal om, men kanske runt 1000-1500:-
Azgaron

#16. Det medföljer en jättefin tygslang med olika adaptrar som passar de flesta sprutor ( Jag pratar nu om Bauhaus-kitet)
Komressorn som följde med i detta kit, är helt suverän! Låter inte mycket alls och går att reglera trycket bra! Sprutan var helt kass i mitt kit, så därför köpte jag evon!
Jag tycker att du skall gå in på Bauhaus och fråga om du inte kan få höra på hur den låter. Alternativt om du kan vänta så tar jag med min kompressor till Mariestad-träffen!
kan bara holla med med, har också detta kit och är mycket nöjd
visst är sprutan inta av bästa kvalitet men den fungerar
#17 Låter jättebra ju!
Kan tänka mig att sprutan inte är nått vidare, men om den ingår för det priset för en i övrigt bra kompressor så kan det ju vara värt det.
Jag har inte direkt Bauhaus i närheten där jag bor, annars hade ju varit lätt att gå och kolla. Men ta gärna med den till träffen, jag hade tänkt att vänta med sprutköp tills dess också.
#18 Kul att höra! Alltid bra att kunna göra ett vettigt köp.
Azgaron
Finns det nått Bauhaus i närheten av träffen? Ifall man skulle få ett ryck och passa på menar jag.
Azgaron

#20 Du åker förbi ett i Gbg!
Transportgatan 19 42246 Göteborg (Bäckebol Köpcentrum)
Telefon:
031-754 3100
Fax:
031-754 3147
Öppettider
Måndag - fredag kl. 9.00 - 20.00
Lördag och söndag kl. 9.00 - 18.00
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ok, då får man kanske passa på, på väg upp eller hem. Troligast hem ifall Sven-Erik skulle släpa med sin så jag kunde kolla.
Azgaron
Ja de låter fint det :)
Då får man chans att kika och testa förmododligen :)

#22. Självklart tar jag med mig kompressor och spruta! 
Va bra Sven Erik då kan du få spruta min Abrams stridsvagn åt mig då 

#25 Eller så fixar jag lite blank lack och True Flames á la Pimp my tank…..

Stefan - Modellbyggare

#25. Och jag som inte ens provkört min Evo-spruta än…..
Har en hel del andra grejer i huvet just nu!
Hehe ja de hadde ju vatt nått haha me flames mm stefanW
Ja men vi får se om ja ens hinner bygga den kalrt i Locketorp
#24 Det låter jättebra! Jag kanske tom har en ny Evo med mig upp!
True flames hade varit kul att prova på!
Azgaron
Hehe, kollade precis min post och såg att jag fått mail från Hasse på Hobbybokhandeln, så det är bara att tuta och köra, betala och se glad ut, väldigt glad! 
Azgaron
Grattis till din nya spruta AZ :o) hoppas att du ger någon resume vad du tycker om den . Hobbybokhandlen är en trevlig handlare inte den billigaste i alla lägen ,men hjälpsamma .
Tack!
Jo,jag ska göra det sen.
Den här gången var de billiga iaf. bjussa tom på frakten
Azgaron

Grattis Azgaron till Evo´n! Vi får se vem som kommer att använda sin först..? Själv har jag total byggtorka just nu….
Tack!
Jo, vi får väl se! Just nu har jag ingen vettig kompressor, så det lär kanske inte bli nått målat förrän jag skaffat en. Funderar ju lite på en sån med 24l tank också. Skulle tydligen vara bra då man kunde köra rätt länge på en påfyllning.
Byggtorka kan det ju bli ibland, men jag hoppas du får fart på byggandet snart.
Azgaron

#34. Tack Azgaron! Ibland så strular livet till sig lite, får ta nya tag senare…!
En sån kompressor med 24l tank tror jag inte på…Den låter så förbålt mycket när den går igång!!
Jo, det gör ju det ibland!
Det har du nog rätt i! Bättre med en som går tyst hela tiden. Jag fick ju låna en Biltemaspruta och dito kompressor, men den skakar så mycket att man måste hålla foten på den för att den inte ska bege sig! 
Azgaron