Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 2333 ggr
Ante018
0

Vw Beetle 1/32

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja du Tunnan..nu är det på gång…barnens kusin har tittat med stora ögon när min grabb håller på att bygga en Vw Beetle(tamiya)1/24..så då köpte jag en egen liten Beetle till honom…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=59e22ec7-d287-48b6-9c8a-45d54e81a236&Filename=lkjhl 059.jpg)

Ante018
0

Han är 6 år och ser upp till min grabb som är 9 år..så färgvalet blev lika på båda bubblorna…blå met

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=1352df58-0163-492c-bb3c-5db309dc06f1&Filename=lkjhl 075.jpg)

Ante018
0

En till

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=624c9a34-7d32-463b-88ff-08fd4e902615&Filename=lkjhl 076.jpg)

[Tunnan]
0

Se där, Se där
Redan fått färg på bubblan?
Ahhh, jag älskar blått.

Låter riktigt trevligt med en minisläktträff runt byggbordet

[Henke29]
0

Härlig blå färg på den Bubblan Skrattande

Ante018
0

Min grabb valde den själv….senaste bilden på hans bubbla 1/24 kommer här..

ElLobo
0

#5: Snyggt bygge!

[Tunnan]
0

Mycket fint bygge.

StefanW
0

#5 Mycket snyggt!

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

Snyggt Ante ,en härlig bubbla ,har haft en bubbla , vinter tid så körde man med ena handen på ratten o den andra is skrapan :o)

StefanW
0

Det bästa var vindrutespolningen vad jag minns…hade man använt den lite mycket och glömt att fylla på luft så var reservdäcket tomt….

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#9 och #10: Ja, visst var det en kul bil att köra! När det hade varit blötsnö ute och sedan kallt under natten fick jag på morgonen böja mig ner och slita loss den fastfrusna gaspedalen … Undrar om det var därför jag hade två stycken bubblor … Fundersam

[Tunnan]
0

Skrattande
Sen har jag för mig att värmen inte var den bästa på dom, satt typ en ratt på kardantunneln som man fick skruva på

ElLobo
0

#12: Vad hette det sa du?! Värme?! Pratar du någon modern folkvagn? Glad

[Tunnan]
0

Ha Ha…Ja det är ju iof bättre värme på min öppna El-truck som jag kör på jobbet, utomhus ibland.
Enda skillnaden är att det inte blåser så mycke i ansiktet på en när man kör en bubbla.Flört

ElLobo
0

Glad

WildeSau
0

#12-14 Åkte med kompisens 1303S en hel vinter när jag gick på teknis för länge sedan. Mössa, vantar och alltid öppna ventilationsrutor. Han körde och jag höll rutan ren från imma med en trasa. Eberspächer knägrill fanns monterad, men fungerade givetvis inte. Det var bara till att åka och huttra. Först när vi var framme var det varmt och gott i bilen.

Är bara värmekamrarna hela och fina så går det att komma upp i höga temperaturer utan att det luktar apa i hela bilen. Har kompisar i Tyskland som har testat. Fullt blås på Autobahn i 120-130km/h med helt öppna spjäll gav något runt 60 grader i  baksätet Skrattande.

Apropå baksäte, vi hissade upp en annan halvmuggig folka på originaldomkraften. Helt plötsligt börjar det ryka inne i kupén.

Domkraften hade gått rätt igenom och tryckt upp batteriet i resåren under baksätet och kortslutit. Förvånad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Skrattande

Azgaron
0

Glad

Jag har också haft en bubbla en gång i tiden. Vi var ute och körde i en höststorm och vinglade fram och tillbaka på vägen, och min kompis satt och höll i handtaget hela tiden så jag frågade om hon var rädd? "Nä, jag kör bara motorcykel!" Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Ha Ha Ha
Skrattande

ElLobo
0

En härlig bil! Jag skulle nästan kunna tänka mig att skaffa en på nytt!

Proosen
0

Bubblor är väl för sköna och era byggen ser ut att ta sig bra.

Citroën skrev i sin samtida reklam "Man flyger inte, det bara känns så"

Någon lustigkurre travesterade den devisen och skrev om VW; "Man fryser inte, det bara känns så"

Era byggen tar sig storartat Ante, skitfina helt enkelt!

Niclas

ElLobo
0

Hittade en fin bild på en VW på ett annat modellbyggarforum. Kanske något för ett framtida bygge?

starhawk
0

Man undrar hur mycket som är orginal på den där, kanske bara karossframkanten?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

Ja, och så förstärkt bottenplatta kanske. Undrar vad de har för motor?

Vackert är väl kanske inte rätt ord för bygget, men det är klart annorlunda i alla fall.

starhawk
0

Och inte minst viktigt var är motorn placerad? Knappast på den "vanliga" platsen väl?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus