J29 Tunnan.
Jag tänkte visa lite vad jag har pysslat med under veckan! Detta bygge var något ny(gammalt) för mig, då jag inte byggt 1:72 sedan barnsben. Jag tycker att dessa små rackare är väldigt pyssliga och den var på väg ner i sop"Tunnan "
ett flertal gånger.
All heder till er som bygger i den här skalan! Både passform och kvalite skiljer sig rätt mycket från det jag är van med….
Nåväl, planet är byggt nu i alla fall. Det mesta sitter snett och vint och dekalerna har hamnat där de först smetade fast…..

Ja men det där så ju väldigt trevligt ut om jag får tycka till!
Niclas

#5. Det får du absolut! 
Titta där är ju jag 
Mycke snyggt Sven-Erik, verkligen trevligt bygge.

#7. Hehe…Du är ju värsta sortens linslus Tunnan! Du är ju på bild i var och varannan tråd härinne numera! 
Tack för det Tunnan!
Mycke fin Tunna du fixat till Sven_Erik :)
Gillar den skaprt

#0-4 Den blev fin! Inte skall du skämmas för den! Roligt att se pansargossarna bygga flyg i "rätt" skala!!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
snyggt jobbat sven erik, tur att den inte åkte i tunnan !!

Tack gossar!! Kul att göra något helt annorlunda faktiskt. Plötsligt så förstår man ord som: glipande kroppskarvar, vitlim på canopyn och borttappade landningsställ….

#12 Ja, vänta du till jag lägger upp pansarbygge här! Då kommer du att få någonting att le åt! (som funderar på att vara med i Tiger GB bl.a.)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#13. Härligt Stefan!! Ska du krypa ned i pansarträsket? Välkommen, här finns plats för fler!
Inte kommer jag att ha anledning att le inte! Det kommer bli bra, ser fram emot det!
ah kanoners! sven-erik nu har du ju en v4 utan vingar och en med!
hehe nä skitsnyggt! men var sitter proppellern någonstans? hahaha
/pebben

#15. Jag sålde ju min riktiga V4:a igår! Med en tår i ögat hos mig så lämnade hon gården på väg mot nya äventyr. ( Den rostburken..hehe…)
Nu sitter jag och inväntar 251:an! Här skall det byggas halvbandare! 
har inte den kommit än? tror jag ska köpa mig en jag med! rammlar ju in lite pengar den 18e å så e jag också lite halvbandar sugen igen så det passar ju bra jo har nog hittat en camery till tänkte att med 2st kanske man kan få ihop 1 som det inte regnar in i hehe tom samma färg på elendet vit usch! jaja det kunnde varit värre den kunnde ju varit brun el nått!
//pebben

#17. Blev lite strul…..Självklart ska du köpa en 251:a! Doktorn ordinerar minst en 251:a i månaden! 
Hoppas att du får ihop bilen/bilarna så att det funkar!
Tjusig Tunnan Sven-Erik! Det blev snyggt med den plattan också!
Nu ska jag själv en runda till pansarträsket, både med Tigern och ett Whiffbygge.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#18 jo du vet har kollat lite på bilen som jag har och har ju lite stul med elen hissarna funkar inte på hög sida och får inte liv i dom ingen laddning slirar lite på kopplingen men sånt kan jag leva med men hittade olja i kylvattnet så tyckte en ny kanske inte e en så tokig ide! hehe jo bakrutan är hel på den anndra ska bara komma överäns om priset. med lite tur så syns vi i mariestad! jo klart det blir en 251a men vilken?
//pebben
Ja har kikat på en Ztriker som sakt som Trumpeter har i skala 1/72
Såg en Dokumentär om den på Discovery den verkar helt underbar hehe..

#0-4: Tjusigt bygge Sven-Erik! Det där har du gjort bra. Och jag gillar din basplatta, den var snygg!
discovery ja hm jag kan inte låta bli att titta på dom programen heller! men ta tex tio i topp tanks förra gången kom inte leoparden med på listan äns för att den inte var prövad i strid i förra veckan var den bäst dom sitter och säger olika i samma program om samma vagn ta churtchill tex där sitter en och påstår att en kanske inte kunde slå ut en tiger men att den kunnde hålla stånd till den fick hjälp! ? i samma avsnitt sitter en annan och säger att den var totalt chanslös mot både tiger och panther! och vad skulle den få hjälp ifrån? ja flyget möjligen
samma sak med ett avsnitt om sabre vs mig 15 för nått år sedan där körde sabren över migen i förra veckan kunnde man inte säga vilken som var bäst! öh alla amerikanska prylar är alltid hårt prövade i strid men usa har väl inte tampats med nått jämbördigt land sedan vk2? jaja jag tar det kanske på för stort allvar men det kallas ju för fakta program? nå kul att titta på ialla fall men man ska nog ta vad som sägs med en nypa salt
//pebben (lite gnällig sorry)
De är lungt Pebben :)
Ja förstår dig i de du säger..
Vet inte hur hårt dom har gått fram när de gäller fakta mm..
Tiger 1 var väll en mycke bra stridsvagn va ???
Tyvärr har ja så lite info om just Tiger 1..

#23: De elaka säger att det enda krig amerikanarna har vunnit är det amerikanska inbördeskriget … 

#23 Håller med dig när det gäller faktabiten! Där emot så tittar jag gärna, då de brukar vara mycket bra filmsnuttar bl.a. och bilder som inspirerar till modellbygget!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Tackar för de positiva kommentarerna! Kul att ni gillade min lilla Tunna!
#20. Vore det inte bättre att köpa en bil som är besiktad och klar? Jag har själv suttit och kollat på blocket efter något. Man får tag på en skaplig bil ( 740, Sierra, mondeo osv) som är besiktad för runt 5000kr! Då slipper man eländet med att skruva hela tiden!
Discovery får man nog ta med en nypa salt! Som Stefan säger så är det kul att se lite filmsnuttar och ibland lite närbilder på balla maskiner. Men fakta? Njae, det är ju amerikanskt…..

#20. Just det….vilken typ av 251:a? Du har väl hunnit bygga de flesta varianter, men har du byggt Uhu´n? Klart kul modell med lite ovanlig approach!

#29. Japp! Tack Stefan!
mnja uhun är jag mäst inne på med släp. drilling har jag hafft en afv som jag sålde obyggd så den är jag lite sugen på men ser väldigt komplicerad ut att bygga! pakwagen har jag byggt afvs men man kan ju bygga dragons? hehe osv eh det kvittar för jag har ingen 251a kvar så jag hugger vad jag får tag i! hehe
//pebben
#27 jo visst vore det bättre med en färdig bil men det är ju en ekonomisk fråga med det lilla jag har i månaden + skuldsaneringen så är det anntingen plockar jag ihop en rishög eller så får jag vara utan och jag har 5/6 km till närmsta affär så en bil är nästan ett måsste
//pebben

#32. Vad många svåra val vi modellbyggare måste utstå!! 
Den 251:an som jag köpte av dig var helt kanon! Det var ju en 3:1 med massa olika utföranden. Du kanske skulle köpa en till?
Annars så har jag ett par 250:or om du känner för det! Du kan få en Dragon billigt av mig!
#33. Tråkigt när det är ekonomiska svårigheter! Men det kan hända oss alla utan egen förskyllan. Men det brukar reda sig ändå. Allt kan vända på en kort tid, när man minst anar det…
Har du någonstans att hålla på och skruva då? Blir väl lite trist att stå ute i regnet och jäklas!….
jag har en kompis med en fin liten verkstad som jag brukar åka och kassta ut när det är dåligt väder! 
//pebben
vad är det för en 250? har en halvbyggd 250/3 liggandes fick bryta upp band paketen på den och kapa framaxlarna fick på hjol o band igen men blev alldrig bra sedan har den legat och samlat damm. trist när det blir så!
//pebben

#36. Jag skall ut och kolla! Återkommer strax! 

revellen är samma som jag har. men 250/1 såg klart intresant ut om du verkligen vill bli av med den förståss? annars kan vi slå till på måndag får lite påfyllning på kontot då hehe
//pebben

#40. Om du vill ha den, så är det din! Kan skicka den snarast så kan du betala på måndag! 
det var snällt! skickar ett pm 
//pebben

#42. Vassego! 
Sven-Erik, Greifen skulle jag kunna tänka mig!
Azgaron

#44. Nämen, alle man till pumpen!? Är du sugen på den? Visst ,den är din om du vill! 
Tack, det låter bra! Om inte annat kan vi kanske göra upp affären på träffen.
Azgaron

#46. Låter bra! Visst kan vi göra det! Men påminn mig är du snäll, mitt minne är inte det bästa numera….
Ok, jag ska försöka lägga det på minnet! 
Azgaron
vad var frågan?
hehe jag blir bara kuligare för varje år!
//pebben ännu mera nån som sett den nya pistolen? nä beretta ök den va kanske inte så kul men kosstar gratis

#49.
Du är sjuk pebben……..