Preiser figurer - Modellhuset liden
Civila figurer ( 64014 ) från Preiser har äntligen kommit.
Hälsningar
Christer Mann

Ja, de figurerna ser ju intressanta ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jättefina! Vilken skala är de i??

Skala 1:35
Christer

#4. Aha! Mycket trevligt. Vad kan dessa satser tänkas kosta??

#5 Den landar på 225;- för totalt 9 figurer! Jag har nu en låda som väntar på mig!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jättefina figurer, men vad synd att de inte finns i skala 1:24/25 så att jag kunde ha använt dem till mina bilar… Vet nån förresten om det överhuvudtaget finns figurer (civila) i 1:24 eller 1:25 som inte är mekaniker, rally/racerförare eller "humor"-figurer? (eller för den delen halvporriga figurer…) Såna som Preisers här ovan skulle vara perfekta!
Pontus

#6. De är så tjusiga!! Men jag har ju så svårt att bestämma mig!
Kommer Christer ha några hemma till den 8 Mars???

#7 Det finns, men jag tror att priset brukar vara högt! Det jag tänker på närmast är chaufförer och anläggnings arbetare, rent "civila" är det dock väldigt tunnsått med
#8 Vill du vara säker på att få en låda, så bör du nog lägga undan en, för jag tror de kommer att gå åt ganska snabbt!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#9. Det där är inte snällt Stefan!
. Du vet ju hur det är att komma in i Christers affär. Man blir alldeles till sig och vill bära hem allting!!!

#10 Ja, för dig så är det rena guldgruvan med all pansar. Kollar man lite mer noga när man står där och drägglar så finns det en och annan raritet…
Stefan - Modellbyggare

#11. *dräggel*…..den här gången skall jag ta med mig "gåborts-plånboken"….

#12 Det brukar vara värt det för det brukar vara en del intressanta erbjudande i samband med träffen!
Stefan - Modellbyggare

#13. Jag kan knappt bärga mig! Suck, en månad kvar!

#14 Planerna på träffen börjar ta form… Är det någon som har något spontant som ni kommer att tänka på så säg till!
Stefan - Modellbyggare

#15. "Finns där svenskt kaffe"…? hehe…

#16 Sist så räknade vi i kubik! Och önskemål på något som började på Z..kommer att hör sammas. Annars är det G eller lila som kommer att finnas…
Stefan - Modellbyggare

#17. Perfekt!! Så länge det finns kaffe och jag kan smita ut och ta ett bloss, är jag helnöjd! Fast det är klart…det skulle ju inte sitta fel med lite Ballerinakex!

#18 Taget! 
Stefan - Modellbyggare

#17: Huvudsaken är att det FINNS kaffe! Man överlever inte en helg utan det, vare sig det börjar på G, Z eller (hu) L … 
Nej kaffe får ni allt ha på träffen 
Oh lite småtugg till det..
De blir väll även den här ggr byt sälj köp oxå på programmet ???

#21: Det räknar åtminstone jag med!
Köplusten är alltid stor när det kommer till modeller och tillbehör.
//ElLobo, som räknar med ett par kartonger från Tunnan …
# 22 Ja vi funderar på att ha me oss nån Kombibil till träffen 
Ja, kaffe och kaka är ju aldrig fel!
Ska man åka både till Modellhuset och till träffen i Locketorp så lär man väl behöva ha en välfylld plånbok med sig! Räknar man med modellerna från USA-köpet och det man ev. köper på plats så kan det ju bli en hel del att ta med sig hem
Kanske bäst att kolla om det finns nått man vill bli av med också.
Azgaron
# 24 Ja har letat oh letat efter den där allt om hobbytidnigen me JA 37 Artiklen men har ej hittat den än:(
Ska leta vidare idag.
Ok, det låter bra! Hoppas att du hittar den!
Azgaron
usch! och jag som tänkte köpa nån halvbandare!
nu blev man ju lite figur sugen också jaja på västfronten inget nytt om man säger!
//pebben (lätt distraherad)
Hehe, menar du att du är lätt distraherad eller lättdistraherad? 
Azgaron
ja på A svarar vi och på B vet inte? tror jag får svara båda två
då det är lika dant varje gång jag besöker liden! det brukar sluta med att christer får slänga ut mej!
för där blir jag lite typ 6år i en leksaka affär och ska välja en dinky toys bil bland alla som stog i hylla kämpigt värre! tror det kallas besluts ångest hehe!
//pebben
Jo, jag känner ju igen det där! Det är lite känsla att gå in i en butik med bra utbud. Lite som när jag var på C4-Open. Kommer ju ihåg hur det var här när det fortfarande fanns butiker med vettigt utbud i stan. Nä, nån gång skulle det vara kul att besöka nått ställe med bra utbud.
Azgaron