lördag 2/2 2008
vet ju inte hur ni anndra har det men här vräker snön ner! hadde nästan hoppats att slippa men här kommer den!
//pebben
Här nere skiner solen på mig 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
ska vi byta? 
//pebben
Kommer inte ut!
Det blåser så hemskt så dörren slår tillbaka på näsan
Men solen, den skiner…
Ingen snö, men det blåser ganska bra, milt sagt!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
här har det nog kommit 10-15cm snö sedan i morse.
Fint men personligen åker jag hellre till snön.
Gismo76
Här är de som hoss Sau
De är solsken ingen snö men de blåser på bra..

Hehe…här i Mälardalen så är det några grader plus, lite molningt och snön håller på att smälta bort!
Med andra ord: Perfekt byggväder!! 
Här är det stromvindar men dock solsken ,gick min sedvanliga skogsprommenad med hunden, blev ganska sönerblåst
har både blåst och snö. snön kommer typ från sidan! huga
//pebben

Till eftermiddan har de lovat sol, vindar på 2 sekundmeter och 28 grader i skuggan!
(Bara här i Mälardalen då!
)

#11: Kan du dela med dig av värmen, kanske? Här har snöat till och från sedan natten mot torsdag, och vi har väl fått 15 cm snö eller kanske lite mer, och bara runt nollstecket på termometern.

Inget snö här, tja det kom lite puder i fredags, men idag ser man inte röken av det
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Burrr de där ser kallt ut Pebben 

I Kristinehamn har vi full snöstorm och ett par-tre minusgrader. Hittills har det kommit uppemot en decimeter snö. Jag har pysslat med en figur under dagen och skall försöka mig på att göra rockskört i tennfolie härnäst… Det är en gammal Airfixfigur jag hittade halvbyggd i gömmorna. Den är ursprungligen från det tidiga sjuttiotalet och inte oäven alls.
Jens

Jaha, det där fick man ju äta upp!!
Nu vräker snön ner här och man kan tro att det skall bli julafton…..
Metreologerna fick fel som vanligt, var är min sommar?????

#18 & 19. Huga! Här kan man snacka om väderomslag! Föredrar nog bilden ovan….
#16 ja vi fick samma väder idag men det är ju bara 4 mil emellan så det är kanske inte så konstigt
stefans övre bild stämmer med här igår såg likadant ut då!
hur går det sven-erik ute och skottar än? 
//pebben

#21. Nä, jag har ingått en skottar-bojkott! "Våga vägra snö!!" 
Än så länge är vi befriade från allt va snö heter..
Men man ska inte ropa hej än..
När man vaknar imorgon så kanske de är fullt me snö ute..
och fullt solsken här! 
//pebben

Klart Sven-Erik inte skottar, traktorn står ju vid vår sommarstuga nuförtiden 
Här har det också vräkt ned snö i några dagar nu, med allt från -11 till +5 grader. Hittills så verkar snön få ligga kvar. Å visst kan det kännas tokigt med snö nu men det brukar ju komma mera i början på året så vad annat att vänta?
Personligen tycker jag om ljuset som blir när det ligger snö på marken, mörkret liksom flyr undan.
Nu ska jag ge mig ner och söka försvunna delar till ALF, slog ned en spraybomb rätt på de inför målning uppmonterade sätena och tjong så försvann ett ryggstöd. Har snart rivit ur allt ur förrådet där jag hade den och en massa annat bråte utan resultat. Nåja, i värsta fall får jag väl fixa till ett nytt av några bitar PC.
Niclas

Ja än så länge har vi här klarat oss utan snö
De kom lite igår men är ej kvar idag..
här är det ca 3+ idag så det är rätt så slasskigt hyper väder mao
//pebben

Bara för att jag babblade om 28 grader varmt och sol igår, så har snön vräkt ned i ett helt dygn! 
hehe ja så kan det gå! vill ha vår nu!
//pebben

#10 Härlig utsikt från fönstret Henke! Ångrar djupt att jag sålde mitt hus på landet och flyttade till ett villaghetto 
Ja de är inte så dumt :)
Fast ja kommer att flytta från mitt föräldrar hem nu..
Ska bo i en egen lya nära jobbet :)
Ska bli helt okej de me..

Igår var det riktigt kul,riktig snöstorm,så det var bara att hoppa in i bilen,koppla ur antispinnen och ut och leka,bredhäng överallt!!
nog för att jag åkte kana förut lite men får ju ta till handbromsen om det ska bli nått roligt alls! förbaskade japanska framhjulsdrivna soyaracer! hehe men den startar ju åtminstonde
//pebben

#33. Hehe, man blir aldrig för gammal för att ut och sladda! Lika roligt än, som när man var femton på Dakotan!
#34. Hur gick det med din bakruta pebben? Ordnade det sig?..
hehe nä tusan det hänger fortfarande plast där bak! vilket oväsen det för! men laddningen är värre är ju allt annat en haj på bilel men laddlampan och varninslampan för nått bakljus tändes samtidigt sedan har laddningen varit död så tänkte hitta en generator men börjar undra om det kan vara en kortis typ i elen till dragkroken? och i sådanna fall åker väl nästa generato också? hehe snacka om off topic!
behöver ju dessutom in på sbp blä! eller byta till en annan rishög
//pebbiz
#36 Låter som en avklämd jordkabel någonstans.
Jap-crapbilar har väl bara en beräknad livslängd på 6 år? 
ligger nog nått i det men då e ju min bra för det är en -87a hehe
dvs 21 år gammal fast inte helt krångel fri
//pebben

#36. Hehe…gamla bilar är väl kul???
Testa att koppla ur den där lampan, och gör sen ett volt-prov på generatorns B+ kabel. Det skall väl skicka ut ca: 14,7 volt där om allt är O.K! Risken är väl att det har brunnit en diod i generatorn…
Hm jag tror nog generatorn är död. men det är inte den jag oroar mig över utan om jag har en kortis och byter generator är ju risken stor att jag kokar den också. e ju trots allt skumt att 2 varningslampor tänds samtidigt. har inte hittat nått uppenbart men misstänker ändå elen i kroken.
igår sken solen i lilla otterbäcken men idag kom det ny snö! nu tycker jag nog att vädret borde bestämma sig snart 
//pebben

Men vädret har ju bara ett läge ju! Det är alltid på, i alla fall här i Falun.
Trist med trilskande bilel, det kan ju vara det mest konstiga fel som ställer till en massa mysko symptom.
Hade en SAAB 900 EMS för en massa herrans år sedan och efter att jag varit hem till päronen stannade jag till vid macken på väg hem.
Kommer ut och startar motorn som genast dör när jag knäpper på stereon!? Hmmmmm…..? Knäpper av stereon och startar motorn igen, inga problem. Men den dör igen när stereon åker på, jädra skit! Får väl åka hem utan musik då.
Väl hemma så åker temperaturnålen upp i topp när jag fimpar tändningen för att snällt dala när jag kliver av bromsen. Trampar ned den igen och nålen åker upp i topp, sen kunde jag sitta och köra nålen upp och ned med bromsljuset.
Va fan! Tänkte jag och började luska lite i problemet. Jordfel sa en initierad man och då var det bara att skruva itu en av jordpunkterna som jag hade haft itu hos päronen och putsa allt blankt och fint så var problemet borta.
Så det där med bilel är inget vidare när det inte vill vara med och leka längre.
Lycka till Pebben i felsökandet!
Niclas