GB 5 & en halv!
Eftersom pebben och jag inte kan sluta att bygga på våra Tigrar, tänkte jag lägga upp ett inofficielt GB för dem som är intresserade…
GB´t går ut på att bygga gubbar till våra Tigrar i GB5!
Inget slutdatum eller speciella regler, bygg något som är kul!

Själv så har jag valt ett set med artellerister som skall åka med på vagnen. Modellen kommer från Mini-Art i skala 1:35.
Nu skall jag väl inte säga något ont om Mini-Art, de gör en massa roliga nya modeller med lite mer udda gubbar och annat.
Men ska jag vara ärlig så är passformen riktigt usel…..
Delarna är inte numrerade, utan det medföljer ett papper där nuren är utritade. Det gäller bara att hålla pappersbiten rätvänd..

kul men lite figur målning ! lägg gärna upp dom olika momenten om du o kan ,då jag suuuuuger på figurerna (detta skall inte tas bokstavlingen ) sluurp
Va, kul med lite figurer också! Då kanske jag ska sätta igång med mina Tiger Aces (passande va?) också, när jag väl kommit så långt.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#5. Perfekt! Vad är det för gubbar??

#7. Nämen, det blir ju som handen i handsken! 
Ja, det kan man ju säga, fast enligt lådan så passar de väl inte riktigt min Tunisiska kärra, men bygga dem kan jag ju göra, och nån mer Tiger lär det ju få bli nån gång.
Azgaron

Jag ska sätta också några gubbar på mitt bygge,köpte hem ett gäng från Modellhuset Liden senast.
#5 samma gäng som jag håller på med! 
Ang tunisien tiger så har tristar ett fint set (4 fig)
tommin vad var det för gubbar?
//pebben
#11 Kul! Blir första gången jag bygger gubbar med etsdelar.
Då kanske man skulle ta och titta närmare på ett sånt.
Azgaron
#12 ets delar?
tristar setet heter tropicol panzer crew el nått sådant en i tornet 2 som sitter och en dak officer tror dom är till pzI men det kvittar ju! hadde dom till min förra dak pzII ska se om jag kan hitta nån bild nånstanns
//pebben
#13 Jepp, ett litet ark med spännen eller nått.
Ok, låter intressant, och som sagt det kan säkert kvitta.
Azgaron
etsen är nog till lurarna i det setet! undrar om inte dom kommer från mig? hehe
har grundat 2 figurer med xf 52 bara kammo kvar pust stön!
nu blir det smått!
//pebben
Jo, det är möjligt, jag har inte kollat så noga än. Jo, de har jag köpt av dig om jag inte minns helt fel 
Jo, det är nog lite pilligt med kammo! Var glad att det inte är 1/72 
Azgaron

#4. Hehe…ja Giga, du ville ju ha fortlöpande bilder. Nå håll till godo, här kommer bilder på dessa spackelmonster! Efter att ha limmat armar osv, så kladdade jag på ett tjockt lager spackel. Nu måste det torka, sen slipas rent.
Hmm…är det någon mer än jag som misstänker att Mini-Art ingår i en koncern med spackelprodukter….?
tack sven erik ,jo jag vill ha så mycket jag kan få i bildväg o info ,skall skaffa lite "sundatdär"konstnärs färg brän sierra o hela den baletten må hända kan jag då få det bättre ,ser fram i mot mera bilder !!

hehe det var ju mer en ett set! fast det är ju sånt som alltid går åt det ger ju lite liv åt diot! och skulle du tycka det blir tråkigt med 2 set raf så byt med nån på forumet bara det är säkert inga problem 
//pebben