Bra hobby knivar
köpte nyligen på ebay knivar dom var billiga men skräp och jätte dålig kvalitet så nu Letar efter några bra rakblads knivar finns det speciella märken som är bra ?? kom gärna med förslag :)

Jag köpte en knivsats på Jula(katalogen sid48,artnr:128-942,39:-)är grymt nöjd med dom
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=128942

Har lådan som Ante018 visar, och den är användbar! Brytknivar i olika storlekar är också bra, samt s.k. skalpeller med utbytbara blad. Skall försöka ta en bild i kväll på mina lika!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jag kan rekomendera att köpa en bra och lite dyrare kniv på hobbyhandeln. De håller bra mycket bättre skärpa och blir inte slöa så fort. Jag köpte av misstag/ nyfikenhet ett hobbykniv-set på Biltema sist. De bladen blir hackiga och slöa efter några få användningar! Så det är nog som de säger: "Man får vad man betalar för!"….

Har några olika knivar beroende på vad jag ska göra.
Dels en vanlig brytbladskniv för allroundjobben och det grova, sen har jag ett smalt skaft där man sätter i ett typ av brytblad fast bara en lossbruten sektion i taget. Den har en spetsigare vinkel på spetsen. Till dekaljobb och BMF kör jag med Clas Ohlsons billiga skalpeller.
Det bästa verktyget dock i knivlådan är faktiskt ingen kniv alls utan ett diamantbryne. Med det kan man hålla en grym skärpa på alla blad och modifiera hur jag vill att eggen ska se ut, vass spets, rundad egg eller vad som passar för stunden.
Att man får vad man betalar för är nog så sant, köpte en förpackning med brytbladsknivar från C.O. och det var inte ens värt embalaget. Nej, lägg heller en slant när ni köper verktyg oavsett vad det är ni ska ha. I längden blir det billigast trots allt.
Niclas