Subaru Impreza 2000 Arai Version
Ser mycket tjusig ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

snyggt jobbat

Japp, den ser snygg ut!

Jag har ett brinnande intresser för bilar så här har du en solklar supporter i den genren. Snyggt bygget!
Niclas
Otrolit snyggt bygge 
Mer bilder gärna
#5 Äntligen en kompis här inne.
Skämt och sida jag förstår inte det roliga i att bygga stridsvagnar själv bara.
Har sett några av dina byggen Niclas och dom är snygga dom med .
Nästa projekt här hos mig är 2 st CLK GTR i Silver Warsteiner ,D2
Putte
Mumma dom är fina dom CLK :)
Lägg gärna ut ditt bygge här när du börjar komma igång

CLK sa du! Då blir det lite dekalfrossa igen då.
Håller med dig angående pansarbygge, nog för jag försöker mig på det också ibland men det är alldeles för många hjul och dito upphängningar att bråka med.
Har ett par CLK-GTR också; Original-Teile och Sportswear som nog också blir klara inom det närmaste århundradet eller så.
Niclas
Ja du Niclas dekaler måste man tycka om när man bygger Tamiyas modeller för många av dom är ofta stora och med många färger.
Orginal-Teile är det den blåa med motordekaler som täcker hela bakkåpan. Den har jag försökt få tag på men omöjligt.
Fick dock tag i den genomskinliga CLK GTR Sportswear på Tradera för ca 6 mån sedan.
Dekalerna på denna Subaru jag byggde nu trodde jag skulle vara svåra att få ditt med tanke på åldern men dom var kanon.
Men det skiljer mycket i kvalitet och tjocklek även från Tamiya en del går ju sönder direkt dom ser vatten.
Svar på din fråga om bältena i rallybilarna Henke jag har råkat på samma problem som dig men har använt dekalerna som skickas med fast dom ser ju inte så bra ut alla gånger.
Putte

Mycket riktigt så är det den blå med uppspräckt motorlucka som är Original-Teilemaskinen. Fick tag i den då det begav sig via HobbyLink Japan, var tydligen något udda släpp från Tamiya. Har inte sett den sedan dess.
Det är skumt med Tamiyas dekaler, de som är neonfärgade brukar vara hårda och spröda. Nästan omöjliga att få på plats. Andra är hur bra som helst, fast det är fest när Cartograf gjort dekalerna åt dem. De är så bra att man får en tacksam tår i ögonvrån, det är de som gjort dekalerna i CLK-DTM i Original-Teileversionen. En fröjd att jobba med och svarade perfekt på Micro set och -sol.
Niclas
Nej, Gizmo76, du är icke ensam… Här är en annan bilbyggare, fast jag har mest hållit mig till lite äldre årgångar. Verkligen snygg Subaru du har åstadkommit! Kör hårt!
Trevlig helg från Pontus
Hej på er
Tack för alla vänliga ord om min modell och kul att se och höra att det fanns andra här som bygger bilar med.
Putte
snygg jobbat gismo ,ser fram mot alfan ;o)