Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 767 ggr
PonCar
0

Nu börjar det likna nåt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen! I morse fick jag dit lyktorna på bilen. Det fanns nästan inget att fästa i, så det var lite vingligt att få dem att fastna i rätt läge. När jag väl fått dem som jag ville fick jag ställa hela ekipaget på baken o luta mot lådan, så att lyktorna inte ramlade av innan limmet torkat. Upptäckte ännu ett aber med byggsatsen: de sidorutor som skall vara till den extra vindrutan för passagerarna finns inte med -eller rättare sagt; de finns men är av helt fel form för att passa i ramen! Får väl försöka göra egna "glas" av nåt -funkar overheadfilm?

ElLobo
0

#0: Det kanske fungerar, men annars är det väl bättre plastkvalitet i de olika förpackningar som är så populära idag. Många förpackningar har ju förutom den formgjutna delen, även stora plana och fina plastbitar man kan använda sig av.

Azgaron
0

Ser ju bra ut! Eller snarare det börjar se riktigt tjusigt ut! Overhead är kanske lite tunnt. Pålägg å liknande brukar ligga i lite tjockare genomskinlig plast.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Ja den ser verkligen bra ut :)
Kul me gamla bilar ;)

Sven-Erik
0

Magnifik! Skrattande

StefanW
0

Om det är lite tjockare plast du söker så kan man ju offra ett CD-fodral! Det hade jag nog provat med i ditt fall, då bilen har blivit så fin för övrigt!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Ett riktigt dollargrin i byrostorlek.
Den ser mycke snygg ut, kalas…..Glad

PonCar
0

Tack för tipset om CD-fodral Stefan! Jag slaktade ett och efter diverse karvande o sandpapprande fick jag faktiskt till skapliga rutor. Bygget går vidare…

tacksam!

StefanW
0

#7 Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare