Nu börjar det likna nåt...
Hej igen! I morse fick jag dit lyktorna på bilen. Det fanns nästan inget att fästa i, så det var lite vingligt att få dem att fastna i rätt läge. När jag väl fått dem som jag ville fick jag ställa hela ekipaget på baken o luta mot lådan, så att lyktorna inte ramlade av innan limmet torkat. Upptäckte ännu ett aber med byggsatsen: de sidorutor som skall vara till den extra vindrutan för passagerarna finns inte med -eller rättare sagt; de finns men är av helt fel form för att passa i ramen! Får väl försöka göra egna "glas" av nåt -funkar overheadfilm?

#0: Det kanske fungerar, men annars är det väl bättre plastkvalitet i de olika förpackningar som är så populära idag. Många förpackningar har ju förutom den formgjutna delen, även stora plana och fina plastbitar man kan använda sig av.
Ser ju bra ut! Eller snarare det börjar se riktigt tjusigt ut! Overhead är kanske lite tunnt. Pålägg å liknande brukar ligga i lite tjockare genomskinlig plast.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja den ser verkligen bra ut :)
Kul me gamla bilar ;)

Magnifik! 

Om det är lite tjockare plast du söker så kan man ju offra ett CD-fodral! Det hade jag nog provat med i ditt fall, då bilen har blivit så fin för övrigt!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ett riktigt dollargrin i byrostorlek.
Den ser mycke snygg ut, kalas…..
Tack för tipset om CD-fodral Stefan! Jag slaktade ett och efter diverse karvande o sandpapprande fick jag faktiskt till skapliga rutor. Bygget går vidare…
tacksam!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare