Modellbygge iFokus

Modellbygge

Läst 147 ggr
Orso
2

Holländsk Leopard 2

2a6fi_00.jpg
Köpte en till Leopard. Denna har delar till den Holländska versionen vilket är anledningen till köpet.

2a6fi_01.jpg
Jag tror att det här blir den femte Revell-leon och den här gången ska jag prova hårtorken för att böja banden. Kanske det underlättar men först måste jag blåsa på färg på underredet.

BornToGlue
0

#0: Kul med en Holländare Björn 👍 Jag har också sneglat på den där byggsatsen men intressant att få följa din tråd 🙂

Orso
1

2a6fi_02.jpg
Då var det dags för den tråkiga biten. Att måla.

• Redigerat 2026-02-20 23:17 av Orso
Janne Nilsson
0

Du får lägga till ett valspråk.

Tåla att måla?

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Orso
0

En får väl se vad som händer men första lagret är nu på.

BornToGlue
0

#2: Intressanta rökkastare, första gången jag ser dom. Fint jobb du lagt ned Björn 👍

Orso
0

2a6fi_03.JPG
Första lagret färg är på plats och jag har ritat upp kamouflagemönstret så jag kan börja skära ut masker.

Orso
0

2a6fi_04.JPG
Finland köpte ju Hollands Leoparder så det blir en finsk av den här.

Janne Nilsson
0

Hur många länder har Leoparden?
Ska du göra samtliga?

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Orso
0

2a6fi_05.JPG
2a6fi_06.JPG
2a6fi_07.JPG
Jag har ingen aning om hur många som använder Leopard numera. Men jag kommer inte bygga alla användare. Min finska Leopard 2A6FI är väl nästan klar nu. Det var lite jobbigt med dekalerna. Jag fick peta ihop numren från BMP-1 och T-72 för att få en Leo. Smått och pilligt och det blev ännu värre när den största dekalen med tre siffror vek sig och gick sönder så jag fick plocka lösa siffror från en StuG III. Varningsmärkningen för brett fordon baktill kommer från en Leopard 2A7V från Revell. Dom var röda och vita så jag målade över dom med transparent gul.