Hobbyhörnorna
Det där ser väldit fint ut :)
Hmm man skäms nästan när man har stökit på sitt byggbord..
Samma här, ser ju väldig rent o snyggt ut.
Jag har ju ej hunnit sammla på mig så mycket grejor som ni andra,har ju bara byggt modeller sen början av förra året.. Mitt akvarellmåleri kräver ju oxå sitt,därför håller jag alltid ordning på bordet. Vi får väl se vad jag släpar hem från Stockholm på tis, förhoppningsvis "rammlar" jag över någon mc…
#0 Det ser riktigt fint ut det där pentti01.
#1-2 Oroa er inte, ni har egentligen samma ordning, men på en mindre yta bara. Då ser det alltid rörigare ut. 
#3 gismo76 har byggt en herrans massa rallybilar och motorcyklar. Kanske har han något tips om "inramlingsvänliga" byggsatser.
#0 Det där var en mycket snygg hobbybänk/hylla/arbetsplats! Ska man anta att du är snickare också eller bara kompetent hemmapulare?
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#0 Varför är det små fönster på sidorna in mot mitten förresten?
#5 Apropå inget, vet du vad pula betyder i Norge?

#6.2 Kanske läge att ställa den frågan på relationer.ifokus!?

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Säkerligen inte samma sak som vi menar här, och som sagt #7 där kan nog vara ett bra ställe att ställa den frågan. 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#5+6 Ett av mina största nöjen är finsnickeri,strax efter akvarellmåleri. Som den konstnär jag är, kan ej "låta bli" att ge mina alster någon form av konstnärlig utformning
.Så de små fönstren är endast utsmyckning. (jag vet vad pula betyder i norge
.)

Jag vet också vad det betyder i Norge och jag skulle inte vilja göra det med snö som här hemma. Brrrrrr…….
Snygg bygghörna Pentti, du ska nog se att du får nya trevliga bekantskaper att ställa där nästa vecka. Själv ska jag göra en tur till Enköping nästa fredag, men det lär inte generera något nytt spännande i byggsvängen. Ska på bouppteckning efter frugans farmor så det lär ju inte bli det roligaste man får gjort 2008.
Min hobbyhörna skulle kräva massor av bilder då den bor i en garderob och plockas ut och in när och där det passar. Framför TV'n eller i köket är väl de platser som används flitigast. När vädret tillåter så lackas det ute på balkongen, någorlunda torr väderlek så går det bra mitt i vintern också. Fort ut och måla, snabbt in och lägga undan. Ut med nästa och in igen osv. till alla pryttlar fått färg på sig.
Ska väl bli en mera permanent lösning vad det lider men det är en lång väg dit.
Niclas
Tackar för beröm,jag känner mig priviligerad som har ett eget rum + intill-liggande "lång-garderob" (för lackering), att hålla till med modellbygge och akvarellmåleri.. Trevligt att kunna "stänga in sig" när man känner för det! Kom på en fråga i skrivande stund : finns det någon form av medel speciellt framtaget för att användas som förtunning av vattenbaserade lackfärger? Provade spruta med lite olika v-basfärger idag och upptäckte att om jag spädde ut med vatten så torkade färgen i sprutan samt att lacken blev matt! Jag vet att alla typer av färg förmodligen ej är lämpliga att användas till airbrush,men även de som jag lyckades att tunna ut till rätt konsistens blev matta av FÖR mycket vatten!? Hoppas att någon begriper min ev. "svammlande" fråga
? Pentti.
Hej pentti titta på "färg problem /gigabyte " jag fick många bra råd där .

#11 Behöver du fler svar så fråga på!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#9 Haha, helt klart grymt. Varför inte göra det trevligt när man ändå håller på liksom.
#10 Pula i snön? Hehe… Du e knäpp. Förresten är det aldrig längre till permanenta lösningar än man gör sig. Köp en husvagn och ställ den i trädgården. Varm blir den på el eller gasol året om. Vore inte det en halv-permanent lösning om det annars känns långt?
#11 Svammel är det vi ägnar mycket av vår vakna tid till. Jag menar, lite svamlande får man nog lov att svara någon icke-inbiten som frågar varför man t.ex. har 200 obyggda modeller på plastsflygplan hemma…
Nej, jag har inte något sådant antal hos mig men det finns ju de som har "samlat kartonger" mer effektivt än mig.