Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 645 ggr
starhawk
0

Blue Steel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha kladdat ner den med alltför mycket (och alltför tjock?) färg så fick min Blue Steel robot ta ett bad i en såplösning i ett par veckor efter avskrubbning med stubbad tandborste så såg den ut så här. jag prövade även med T-röd men det var totalt värdelöst, det är frågan om enamel-färg, närmare bestämmt Model Masters

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

Efter torkning så blev det sedan Tamiyas primer, och det vart ju inte så pjåkigt. eller hur?

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f61af5f0-5942-4af5-8057-8484dba81e31&Filename=Blue 2.jpg)

Nu skall den ju vara blank vit så frågan är blank vit färg eller klarlack?

Proosen
0

Om primern ligger slätt och fint skulle jag dra på klarlack och nöja mig med det. Har funkat bra på mina bilar så det borde ju vara gångbart även på en robot.

Niclas

starhawk
0

#2: Den enda klarlack jag har är Tamiyas, går den bra att pensla eller är det bäst att spraya? I så fall vilket blandningsförhållande, jag försökte en gång spraya Tamiyas blanka röda och blandade den enligt instruktionerna (1 del färg 1 del lösningsmedel) Det blev som att spraya vatten med en anstrykning röd, jag övergick därför till att penselmåla dom tre Corvetterna, och det blev glaskänsla, till min oförställda häpnadFörvånad

Jag tittade på MM:s klarlack på Harambees, den såg ut som flytande bärnsten, så Helen rådde mig att inte använda den

starhawk
0

Dekaler på! nu är den färdig!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bc3078bf-c812-4c51-86b4-f1e841bc921a&Filename=Blue 3.jpg)

Sven-Erik
0

#4. Snyggt bygge Starhawk!

starhawk
0

Det fokuserar inget vidare med en ljus missil mot en ljus bakgrund så här en nytt försök:

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d8a274be-a16a-4e38-826f-0d0ae4ccd938&Filename=Blue 4.jpg)

Mycket bättre också en fighting face:

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=63ef717a-b117-4254-b526-f8cc5f68b1c9&Filename=Blue 5.jpg)

Azgaron
0

Snyggt, ser grym ut!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Helgrymt starhawk, jag brukar också nöja mig med en primer på mina sidewinders, det funkar utmärkt bra tycker jag. 
Jag kör med skull white ifrån Games Workshop, den är lite matt så klarlack krävs.
Den är även lätt att spraya på om det inte är för kallt, torkar på en halvtimme - en timme beroende på temp.

gigabyte
0

snyggt bygge !