Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 642 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen - dec 07, del 4

Lika bra att vi startar en fjärde tråd, det är ju fortfarande några dagar kvar på detta året. Glad 

De tidigare finns här

Nytt i bygghögen - december

Nytt i bygghögen - dec 07, del 2

Nytt i bygghögen - dec 07, del 3

pebben
0

blir det bara 3 trådar fasten det är december? hehe! nå jag ska fylla på lite i tredje tråden ikväll!

//pebben

ElLobo
0

#1: Vi litar naturligtvis på att du ska hålla upp statistiken in i det sista! Jag är mest imponerad över att du trots alla dessa köp också får en massa byggt! Glad

pebben
0

man får passa på när dom så stunderna av inspiration dyker upp! men man måsste ju se till att inskaffa minst 2 modeller för varje byggd hehe lagret får ju inte tunnas ut för mycket

//pebben

pebben
0

fast denna månaden blir det nog tunnan som handlat mäst det var ju ingen dålig hög med modeller han inväntar Glad  tänk lyckan att hitta en 15 1/35 modeller för en 5/6 hundra! hehe

//pebben

Sven-Erik
0

#4. Jag får väl säga som i reklamen: "Plötsligt så händer det…"

[Tunnan]
0

Viggenmodellen kan jag nog avstå, men dom ryska modellerna…Nja.. vi får la se hur det blir när jag fått in prylarna
Hmmm, jag får nog skriva upp en list över vilka som ville ha vilket Fundersam

Denna kommentar har tagits bort.
ElLobo
0

#6: Då väntar vi med spänning på att se en lista med priser över vad som blir till salu, och vad som redan är tingat! Flört

Azgaron
0

Ja, det ska bli intressant!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Ja, man får hålla tummarna eller vad det tunnorna….

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Skrattande

Jag kan knappt bärgar mig, får nog åka ned till Malmö o hämta packetet imorgon Flört

Azgaron
0

Spännande!

Azgaron

Svake
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara fått bekräftat att den nu är sänd till mig så jag har den väll nästa år, men den som väntar på något gott…………En gammal byggsats som nu har återutgivits, tack och lov. Det finns flera i den "skojserien", bara att vänta och hoppas.

Sven-Åke

StefanW
0

#13 Grattis (lyckost!)! Den ser vi fram emot att få se!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Sådär nu har man betalt in 2 nya modeller som ska komma framöver :)
Givetvis en fin F-16 Hasegawa sen lite bomber till kan inte få nog av Bomber hehe :)

[Tunnan]
0

Av den ngt mjukare sorten då eller ? Oskyldig

[Henke29]
0

Haha Tunnan så du säger ;)

[Tunnan]
0

Mmmmm Generad

Azgaron
0

#13 Ja, det har börjat dyka upp en del av de här gamla karikatyrmodellerna. Såg en Camaro på tradera sist jag kollade. Det skulle vara kul att bygga några av dem igen.

I övrigt inga kommentarer! Glad

Azgaron

[Tunnan]
0

Ni får ursäkta mig, det var inte illa menat.

StefanW
0

#20 Vi tror inte att det var illa menat! Glad

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

Ett tag i den grå forntid( som en annan tillhör )så kom det en rad ploj byggsatser ,ett badkar med v8 inmonterad ,en turbotoa ,ett dass med tillhörande v8 ,tror till och med att badkaret fanns i skala 1:1 fullt körbar ! Hur det var med dasset vet jag ej Skrattande

giga

pebben
0

#13 jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! hoppas baronens kärra kommer också ni vet dr 1 an med fem ving plan kasker + monockeln på boxarten vill jag minas en störtande hundkoja

//pebben

pebben
0

visst ja jag var ju på liden ikväll  och det hadde kommit lite tamiya nytt bla den tyska ver på char bis den franska bandvagnen och afrika ver på sdkfz 222 nävisst det var ju nån som norpade sissta exet nå det kommer la in fler!

jo själv köpte jag en krupp protze w pak 3.7 då min krupp börjar ja se gammal ut denna har jag visserligen hafft förut men ok den här ska bli byggd!  innehåll krupp 3.7pak 4 gubbar  1 vapen/utrustnings set helt ok sats men en av dom fulaste lastbilarna genom tiderna! nått att bygga rod av?

//pebben

Sven-Erik
0

#24. Grattis pebben! Jo, Protzen är nog 17 den fulaste lastbilen som funnits! Men det gör inget, är nog kul att bygga ändå.
Jag har också en liggandes, den med en Goliath i.

pebben
0

ja å så den här då!  inne håller 1 222 1 dkw (mc) 3 nya figurer men den gammla är med i satsen 3 bensinfat + 8jeep dunkar foto ets + pipa i metall trevligt!   men både kruppen och 222 an är gammla 70 tals satser i grunden bara så ni vet det från början för dom e inte helt gratis!  men duger klart åt mig!

//pebben

pebben
0

#25 den med en goliath i ??? vad e det för märke på den?

//pebben

Sven-Erik
0

#26. Mums! Då drar det i byggtarmen då???Fot i munnnen

pebben
0

visst gör det det! Fot i munnnen men 222 an får vänta en liten bit in i januari tills jag fyllt men då djä Hm ursäckta men då blir det roligt att slänga ihop den ! har ju byggt några tidigare änen 223 men nu e det ju en ny version så hehe

//pebben

Sven-Erik
0

#27. Jag tror att det är Italeri!

Azgaron
0

Tusan va sugen jag blev på en Krupp Protze helt plötsligt Glad Trevliga modeller du köpt Pebben!

Azgaron

pebben
0

hör du sven-erik det är inte en sws du har i italeri?

#31 jo kruppen är faktiskt en trevlig sats! det som egentligen skiljer denna mot den förra versionen är att dom har bytt flaket annars är det samma bil 37an är helt samma gubbarna är nya vapen/utrustningsetet är samma som går att köpa löst i påse german eq set early men  men när dom slänger i allt i samma låda så här gör det till en trevlig sak att ha tycker jag! Glad

samma sak med 222 tror jag byggde min första som 11/12 åring ver 2 kom för ett par år sedan då fick man lite ets till buren och en metal pipa till 20mm aren + ett par dunkar och fat den nya är samma men nu har dom lagt i tre nya soldater a-korps + en mc

//pebben

Azgaron
0

Kul när de piffar upp de gamla byggsatserna, fast de har väl piffat upp priset också antar jag.

Azgaron

Sven-Erik
0

#32. Fel av mig igen…Generad Undrar om jag inte limmat lite väl mycket på sista tiden..?

pebben
0

kruppen ligger runt 325:- och 222 an ca 350:- så jo priset har gått upp på dom. men tja modellpriserna går upp hela tiden så det är nog som det är men ibland hittar men ju lite på annat håll typ tradera osv lite billigare men man måsste ju sponsra den lokala handlaren också annars finns ju inte den kvar och nät handel i all ära men nog är det roligare att få titta på grejorna i lung och ro o få sej en pratstund???  å det får vara värt några spänn extra iblan tycker i alla fall jag! å så kan man ju alltid riva lite extra i boxen när man kommer hem:

//pebben

Azgaron
0

Ja, om det finns en lokal handlare så borde man se till att sponsra denna, men tyvärr ger jag inte mycket för Brios sortiment. Inget fel på Revell, men om de ändå hade tagit in några av de här jubileumskiten eller nått annat kul så hade det kanske varit värt ett besök. Man sparar ju fraktpengar om inte annat, och som sagt att få kolla och snacka lite är värt en hel del.

Azgaron

pebben
0

ja här i gullspång köper jag inte mycket det var liden jag tänkte på

//pebben

Azgaron
0

Kunde tro det, jag har liksom fått den uppfattningen att det är ett populärt ställe.

Azgaron

pebben
0

jag kan ju bara tala för mig själv men jag stortrivs där!

//pebben

Sven-Erik
0

#39. Ja, jag har också varit dit en gång! Det är som en pojkdröm att gå där inne bland dignande hyllor och kolla på alla roliga byggsatser!

[Tunnan]
0

Jag var inne i Kalmar nu i eftermiddags på en nyöppnad leksaksbutik där dom även säljer fina modeller.
Dom har Airfix, Revell, Tamiya, Zvezda, Dragon, Italeri och så några Trumpetersatser.
Köpte en fin Tamiyasats på en Junkers Ju 87 G2 Stuka i skala 1/72 till en kompis.
Affären heter Toys & Babys och ligger vid det stora köpcentret Giraffen, där finns ca 30-40 mindre o större butiker.
Förutom Humbrol och Tamiyas färger så ska dom även lagerhålla Valejos sortiment framöver.
Mumma för oss här nere

[Henke29]
0

Ja den där butiken är som sakt väldit farlig för dig och mig när vi är i Kalmar ;)
Men de är vädlit bra sortiment dom har nu:)

[Tunnan]
0

Ja, eller väldigt Flört

[Henke29]
0

Upps blir lite felstavning för mig oxå ser jag ;)

Azgaron
0

Fick faktiskt reda på att några krigsstrategifantaster (de spelar nåt spel med pjäser i !/100 eller 1/144 tror jag) har tagit in  och säljer Vallejos sortiment här i stan. Fantastiskt! Glad

Azgaron

StefanW
0

#41 Vad heter butiken?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Vet faktiskt inte. De ska hålla till i ett gammalt fabriksområde som heter Slottsmöllan, och där ibland alla aktiviteter som laserdome mm ska de visst finnas. Har inte varit där och kollat än, dumt nog Glad

Azgaron

gigabyte
0

fick en försenad julklapp av min dotter i dag M1 M2 ABRAMS skall bli kul att bygga lite nutids histioria .

[Henke29]
0

# 48 En sånn har jag fast i Trumpeter i skala 1/35 :)
Ska bli kul och se sen när du bygger den:)

Hompe
0

Japp detta har ramlat in , Lite julklappar lite som man köpt själv Skrattande

DSC08687.jpg picture by hompe

WildeSau
0

#48 Skoj att se en M1 i annat än ökencamoflage också

#50 Det är det bästa med att handla själv. Då vet man att det blir rätt och man slipper sitta på julafton med påklistrat leende och säga "Precis en sådan jag önskat mig"

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
0

#48 Om du vill se lite andra bilder med den än från Op Iraq fredom så finns det bl.a. på IPMS-London M1A1 Abrams Details

#50 Det var en "go" blandning!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ja, det är oftast det bästa alternativet om man ska få det man vill ha, men i år så var nog julklappen från USA den roligaste klappen på länge.

Azgaron

pebben
0

#50 trevlig supra men vad är det för tillvärkare på den? B 5 an blir inte så dum den heller att ha i hyllan!

//pebben

gigabyte
0

#52 det var bra bilder som kommer väl till pass .blir inget öken camoflage ,skall försöka måla som boxarten  ,får se hur det går .

Hompe
0

#54  Fujimi Skrattande tunna men detaljerade plastdetaljer :) fast ingen motor dock…

Hompe
0

Det va bara färgerna o pennan jag köpt själv Generad Men léendet va riktigt stort när jag fick det andra! Glad

pebben
0

synd med motorn! blir ju inte riktigt lika kul att bygga utan! tamiya hadde ju en 3.0 en gång i tiden som jag kollat effter men den har jag inte fått tag i nå den blir nog snygg att ha i hyllan ändå! ska bli kul att se när du ska börja med den!

//pebben

theswed
0

Bara hålla tummarna att dom kan fixa en sån här som jag beställde i dag :)  out of stock stog det och dom beställer bara in i fall en kund beställer :)

http://www.hlj.com/product/NCMN3510

Inlägget är låst för nya kommentarer