Skaraborgsträff 2023?
Hej,
För några år sedan gjorde vi i Skaraborg flera bygghelger under ca 10 år, tyvärr rann det ut i sanden och det kom en pandemi emellan.
Det tänkte vi göra ändring på och vill nu kolla intresset. Planen är datumet 10-12 november. Vi hyr en lämplig lokal, självhushållning och golvlogi. Vi har varit utanför Skövde och Töreboda tidigare så någonstans däromkring blir det.
Planen är att det ska bli ett tema med lite förevisningar och workshops. Temat blir iså fall 3D Printing.
Vill gärna att ni anmäler intresse om detta är intressant, dock är det ingen anmälan, utan en riktig inbjudan kommer när det finns tillräckligt med intresenter!
MVH
Marcus Johnson
- Redigerat 2024-01-23 11:18 av Roca
Hej Marcus!
Uppskattade verkligen de träffarna.
Skulle gärna vilja att de återupptogs.
Men undrar lite över datumet?
Vet ju att det är ganska nära inpå C4-Open.
Själv brukar jag åka till SMC i Eindhoven i mitten på Oktober.
Finns även ett litet vakum i och med 08 Opens insomnande?
Kanske med handlarmarknad en av dagarna?
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Tycker det är tidigt i september, oktober är det ganska mycket annat i och i mitten av november är bättre. Sen kommer ju december med jul och en massa annat. När vi körde träffarna på hösten tidigare år, så körde vi den helgen.
Jag har kollat en lokal med och den är ledig då.
MVH
Marcus
Hmm, var det inte i samband med Modellhuset Lidens utställning, typ februari/mars?
#3: De första åren körde vi faktiskt både vår och höst! Sista åren blev det bara på våren. Det hade varit trevligt med en träff på våren, men då jag är ekonom och har min högsäsong mars-juni så har jag inte tid att anordna då.

Som tidigare meddelat, jag är på!

Jag är helt klart på!
Det låter kul! Jag är också på :)
Jag ska kolla lämplig lokal då! Den vi brukade vara i har tyvärr vattenläcka i taket, så den är avstängd.
Men passar datumet annars? Eller ska vi ta det direkt efter årsskiftet?
MVH
Marcus

För egen del passar datumet utmärkt.

Datumet är redan öronmärkt…

Då var det ju det här med kaffet då. Vi dricker väl Löfbergs? Jag kan ta med så det räcker till alla.
Jag och Frank tänkte komma på lördagen och vara med till söndagen.

Är datumet 10-12 November helt spikat? Jag tänkte ansöka om att vara ledig på fredagen så att jag kan maxa byggandet :)
Hej,
Ursäkta sent svar. Efter strul har jag fått tag på en lokal äntligen. Så vill ni att vi kör?
Vi behöver nog vara ca 10 personer för att det ska bli en dräglig kostnad. Jag kommer behöva räkna på det exakt för att få ett pris, men tror inte vi kan hålla 500 kr som tidigare år.
Maila anmälan till marcusjohnson78@gmail.com
Vi har tillgång till lokalen kl 16:00 på fredag eftermiddag. Tänker att vi drar igång kl 18:00
MVH
Marcus Johnson
Anmälan är postad till dig.
Gällande pengar har jag personligen inga problem om det kostar över 500 kr. Det är redan sjukt billigt i jämförelse med många andra saker.
Har du kontakt med många andra lirare utanför MiF? Dvs tror du att det går att få ihop tillräckligt med gubbar utöver de som svarat i denna tråd?
Hej,
Idag är sista dagen att anmäla sig till träffen. Vill du komma, skicka e-post till marcusjohnson78@gmail.com
Med vänlig hälsning
Marcus Johnson

Det är mej en ära att kunna meddela att kaffet till helgen nu är inköpt!
- Redigerat 2023-11-07 10:44 av JaguarMkVII
Vad är det för adress till lokalen? Jag lyckas inte hitta den informationen någonstans.

Attans vad trevligt det var! Nu var väl jag måhända lite osocial när jag satt mycket vid sprutboxen men jag tycker att jag gjorde ett lyft med finishen med hjälp av Marcus.