Nytt i bygghögen kv 1 2023
Här kommer den senaste tråden där ni kan visa upp era nya inköp vad gäller modellbyggsatser.
Januari – Mars 2023
Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem. 🙂
Föregående tråd i ämnet var:
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
- Redigerat 2023-04-03, 13:26 av Roca

Borde ta och lugna ner mig med att köpa kartongmodeller( tar så lång tid bara men hjälper med laserskurna delar ) blev en hög med mässings kanonrör + min första kartongmodell av en tysk bandvagn SD.KFZ8 DB10 med laserskurna delar i skala 1/25 av GPM förlaget samt en korvett av Riga klassen av Ukrainska förlaget Orel i skala 1/200 planerna är att byta ut beväpningen och endera laga henne till en korvett i Finska flottan av Uusimaa klass eller till minläggare av Hämenmaa klass

Härliga modeller modeller som införskaffats ser jag, och en hel del lite udda modeller också! Kul…😃
Själv har jag fått hem dom här gamla Frog modellerna…☺️
Mvh / Janne

Fick en leverans från Spanien papel3d som hade 50% på sina kartong modeller. 4 stycken lok iskall 1/25 med laserskurna ramar och hjul ( till nästan alla ) Men blev att beställa några tusen laserskurna bultar och nitar mm. Från Polen att komplettera dem
Lok nr1 var Modeliks Borsig Bn 2T ett smalspårigt Tyskt lok som borde vara det enklaste att bygga men fanns ej laserskurna element som var slut samt nitar och bultar fattades
Lok nr2 var ett preusiskt Lok P3.1från Angraf med alla laserskurna godsaker utom nitar och skruvar svårighetsgrad svår
Lok nr3 Modeliks Kriegslok BR 52 ett av de mest byggda krigsloken under andra värdskriget värdskriget en bjässe på nästan 1m svårighetsgrad svår, nitar och skruvar fattas
Lok nr4 GPMs polska Diesellok SM42-999 med alla godsaker som finns att köpa till svårighetsgrad svår

#5: Kul Niclas! Lite flyg mellan varven!

#6: Trevligt Janne! Frog har så spännande boxart och även en intressant "range" av förebilder, måste jag säga. Har ett par stycken Frog själv i bygghögen.