Modellbygge iFokus

Modellbygge

Läst 212 ggr
Kladd
0

Bra airbrush paket/kompressor

Hej igen!
Har försökt med grejerna jag har (spruta ifrån jula, kompressor ifrån Biltema, gammal)
Men det bara krånglar, den spottar ut färgen och ibland kommer det inget för att sen blötlägga allt.
Försökt att justera nålen och letat efter läckage och tjuvluft.
Nu ger jag upp, visst jag är amatör men vill skaffa bättre saker.

Undra vad ni tycker om detta paket?

https://airbrushshop.daveart.com/airbrushpaket/daveart-airbrushpaket-hi-line-total-control

Eller denna kompressor?

https://hlstore.com/airbrush/kompressorer/sparmax-compressor-tc-610h-plus/

Spara 844 kr!David Gunnarsson om Hi-Line Total Control airbrushpaket:Här har jag satt ihop en riktig fullblodsproffs-kombo, med denna uppsättning av kompressor
Christos1974
0

Japp, första paket tillhör toppen.
Kompressor i andra länk är oxå pålitlig.
Sparmax, iwata, H&S , tillhör eliten.
Du kan hitta billigare som är oxå pålitliga .
Evolution från H&S är väldigt bra oavsett om man är nybörjare eller rutinerad.
Sen det är lite smak grej.
Finns många duktiga personer som kan airbrush o kompressorer riktigt bra här inne.
Det ska finnas även diskussioner om airbrush här inne om du letar.

• Redigerat 2022-06-20 20:10 av Christos1974
Kladd
0

#1: Hej!
Suttit och läst och kollat på olika sidor men som allt annat när man börjar kolla runt lite så blir det väldigt mycket.
Stor prisskillnad och massa märken.
Men Davids paket fastnade jag för och tyckte det verka vara prisvärt.
Den andra kompressorn verkar också riktigt bra sen behöver jag en ny spruta och då kanske det är bättre att satsa på Davids kompletta paket?

Tarmvred
1

Jag var i samma sits som du för tio år sedan, billig spruta och biltemakompressor.
Jag behöll kompressorn och uppgraderade sprutan, i mitt fall till en Iwata eclipse HP-CS. Använder båda än idag.