pebben undrar?
är det nån som hafft tid att bygga nått i dessa stessade dagar?
//pebben

#0. Nä, det har bara varit julgranar, paket och julgröt hittils! Hoppas på mera byggande i mellandagarna, jag har semester!!
Nja , filar lite på något som ska bli något slags demo diorama, ett classicgarage o div. "runtikring"prylar bla. en dåligt gjuten Rolls från minicraft. ska försöka visa upp lite prylar jag säljer o vad de kan användas till ! huvud sponsor är Anders på A-L Hobby !
privat är det slutskedet på en kopia på en Lotus Elite -60 som min pappa åkte banracing på sin tid! o en Lindbergs Roadster pickup som får en paneldelivery kaross i resin,softrod stuk
mvh Håkan /Lundgrens

Inte något att tala om, utan tiden har gått åt till jobbet och allt som skall ordnas till julhelgen. Säger som Sven-Erik: hoppas att det blir tid i mellandagarna, då man har lyckats att få några extra dagar ledigt…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
jule frid det som myntade det utrycket har nog inte varit och handlat dagarna före jul ,och nej ingen byggfrid
Håller på med Revells 1:12 Ferrari F2002 F1 :a
En låda som jag inte är så där jätte förtjust i, men är ändå otroligt tackasam för att det är nån som vill ge ut nåt i 1:12
Jag tänkte för omväxlings skull bygga en direkt ur lådan men
det sket sig! Har dragit nån elkabel + nåt mer lite andra bälten.
Vi får se vad det blir när det blir klart. Tilläggas bör att det blir
Barrichellos bil, Schumi är inte en av mina större favoriter trots att han var en jäkel att köra, när han körde utan sina vanliga fulknep vill säga.
](../ShowFile.aspx?BinaryId=ab9329bc-23db-4d29-9c80-377096f7132b&Filename=100_2673.JPG "Öppna länk i nytt fönster")

Tja jag pular med den här Sea Vixen, sen ska jag väl spraya min Vulcan i en annan kulör åsså har vi den där Blue Steel som skall bli färdig, det är bara dekalerna kvar så det blir väl en del
Titta i Sea Vixen-tråden
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
håller på med min B17 och med detta tempot är den klar ganska snart

Här har vi inte ens börjat med julstöket. Min stackars gubbe har jobbat 62 timmar på 5 nätter, så han är lite seg.
Vi gör ett röj i morgon, det är ingen sport att vara ute i för god tid ;)

Liiite har jag hunnit med, satt ihop den otroligt fula Jak 15 tillsammans med min lilla fyllerist. Han blev 4 år för några dagar sedan och nu hänger det ett grodyngel i taket i väntan på färg. Storebror har sitt yngel kvar att sätta ihop men det lär väl hända vilken dag som helst kan jag tro.
Har väl annars inte hänt så mycket mera på byggfronten mer än att plastgranen blev monterad och påklädd idag så ungarna fick göra det också innan vi imorgon drar till mor- och farföräldrar för att fira jul.
God jul!
Niclas
själv håller jag på med ett skogs diorama som nu börjar se klart ut i övrigt har det inte hänt så mycket på byggfronten har inte hafft tid eller ork till det. men julfirandet blir rätt så kortvarit i år så det blir nog lite limande framåt kvällen. 
hehe giga slog huvet på spiken med julefrid! annars tycker jag det låter som en hel del är på gång! om ni har möjlighet så skicka gärna in lite foton på byggena det är både roligt för oss anndra och något som håller sidan vid liv! ok jag har själv inte lagt upp några bilder på mitt tiger bygge men det blev lite skakigt i paradiset om man säger så jag har inte tillgång till nån kamera längre tyvärr! (så att ingen tror att jag håller mitt kladande för mig själv hehe)
och nettan i sissta sekunden duger fint! 
//pebben
Är just nu inne i nån slag slutspurt för att hinna få klart dels två gryppbyggen, och dels öht få mer än en färdigbyggd modell i år. Så just nu ser det ut ungerfär så här: En Spitfire 98%, en Shinden 95%, en Buffalo 95%, en F-16B 90% en F-16Xl 95% och en J29 Tunnan 85%. Jag hoppas ju kunna få färdigt iaf några av dem eller helst alla.
Morgondagen (den som börjat nyligen) kommer nog att ägnas åt Julbestyr, och på Julafton lär det nog inte heller bli så mycket gjort, men sen ska det göras desto mer hoppas jag iaf.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Hm det är konstigt att när en modell nästan e klar det är offta då som det börjar ta tid underligt fenomen eller hur?
//pebben
Ja, det är himla knepigt, men jag ska försöka driva på. Det här med sprutmålandet har verkligen fått upp inspirationen och ångan.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#10 ser med spänning fram mot ditt skogs diorama bebben !!!bilder bilder !!! ;o)
j giga ps nu är det jule frid, skall Bara hjälpa mina gammla föräldrar lite till sen är det lungt
hehe! jag mistänker att du har ett liknande dio i ditt vardagsrum!
//pebben
ja lite djungel är det i julgrupperna ;o) och EN RIKTIGT GOD JUL på dig pebben önskar giga
lite roligt blir det ju har ju laggt några klappar under granen själv jaja det är ju fusk men nått roligt måsste man ju få ha! hehe
och en god jul till dej me gigga! och alla anndra också förståss
//pebben
Ja en god jul önskar jag till alla på forumet !!!
Hälsar jul giga
fast proosen vill nog ha en hjul hälsning då förståss! 
//pebben