stug III 1/35

Snyggt! Hur har du gjort vädringen (vad använder du?) Försöker själv att köra med Tamiyas väderings set, men tycker inte att jag får till det bra. Lägg gärna ut mer bilder på både pågående och avslutade projekt om du vill. Jag kan lägga ut mina, och lägga dem i Fotogalleri. Jag tror andra skulle uppskatta det, eller vad tor du?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Vädringen? Vad är det?
vädring? ja vad ska man säga att man får modellen att se sliten ut tex så målar man med en mörkare nyans i skarvar och hörn och en ljusare uppe på (typ att färgen ska se solblekt ut) man kan även blanda till färg som ser ut som rost och lägga på lämpliga ställen
rätt så kul faktiskt! kan även blanda vädring och wash typ lägg på en rost liknande wash under skärmen och sedan sprutar man på en ler/damm liknande färg (tunt) det ser härligt skitigt ut
tamiyas vädringset har även jag provat just på denna modell men det blev så där får la träna mer washen blandar jag med lacknaffta röd /svart / lite brunt (hummbrol)

jo det är ju nästan omöjligt att beskriva ett bygge utan bilder och en bild säger mer en tusen ord sägs det ju!
sen är det ju alltid kul att kika på anndras byggen! ska se vad jag kan få ihop
//Ronny

Välkommen med bidrag hur stora eller små de än må vara!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Den här vagnen är riktigt fint vädrad (och byggd dessutom).
#6 oj hittade du den här gammla tråden! och tackar för berömet alltid kul när nån gillar det man byggt!
om nån är intreserad så finns det nån mer bil i mitt foto album
ps jag var rätt nöjd med den själv ska erkännas
och den var en fröjd att bygga den gorde tamiya bra!
//pebben
Snygg!
Kul att se en bild och en tråd från sajtens ungdom 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
skulle vilja få till det så bra ! snyggt pebben !
Ser läckert ut ! snygga synder tycker jag !