Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfotogalleri
Läst 1876 ggr
pebben
0

stug III 1/35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan skickar in en bild på min gammla stugIII från tamiya i skala 1/35 från i sommras

//Ronny

StefanW
0

Snyggt! Hur har du gjort vädringen (vad använder du?) Försöker själv att köra med Tamiyas väderings set, men tycker inte att jag får till det bra. Lägg gärna ut mer bilder på både pågående och avslutade projekt om du vill. Jag kan lägga ut mina, och lägga dem i Fotogalleri. Jag tror andra skulle uppskatta det, eller vad tor du?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Annette
0

Vädringen? Vad är det?

pebben
0

vädring? ja vad ska man säga att man får modellen att se sliten ut tex så målar man med en mörkare nyans i skarvar och hörn och en ljusare uppe på (typ att färgen ska se solblekt ut) man kan även blanda till färg som ser ut som rost och lägga på lämpliga ställen

rätt så kul faktiskt! kan även blanda vädring och wash typ lägg på en rost liknande wash under skärmen och sedan sprutar man på en ler/damm liknande färg (tunt) det ser härligt skitigt ut

tamiyas vädringset har även jag provat just på denna modell men det blev så där får la träna mer washen blandar jag med lacknaffta röd /svart / lite brunt  (hummbrol)

pebben
0

jo det är ju nästan omöjligt att beskriva ett bygge utan bilder och en bild säger mer en tusen ord sägs det ju!

sen är det ju alltid kul att kika på anndras byggen! ska se vad jag kan få ihop

//Ronny

StefanW
0

Välkommen med bidrag hur stora eller små de än må vara!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

madland_se
0

Den här vagnen är riktigt fint vädrad (och byggd dessutom).

pebben
0

#6 oj hittade du den här gammla tråden! och tackar för berömet alltid kul när nån gillar det man byggt! Glad om nån är intreserad så finns det nån mer bil i mitt foto album

ps jag var rätt nöjd med den själv ska erkännas
och den var en fröjd att bygga den gorde tamiya bra!

//pebben

Azgaron
0

Snygg!

Kul att se en bild och en tråd från sajtens ungdom Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gigabyte
0

skulle vilja få till det så bra ! snyggt pebben !

pebben
0

just den provade jag lite nya trix på bla att söla ner hela sidan med en wash och sedan dutta bort det med en pappers tuss! detta förfarandet e nog nono i byggvärlden men visst blev det bra?  testade även tamiyas vädringset på den här men bara lite!

//pebben

pebben
0

nå vi tar en till!  då jag inte kan visa mina nya så får det bli mina gammla synder i stället!

//pebben

gigabyte
0

Ser läckert ut !  snygga synder tycker jag !