Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 2927 ggr
rotex
0

Nytt bygge Camaro SS '69

Har börjat på ett nytt bygge och kommit en bra bit. Chassit  och motorn är färdigmålade och ihopsatta. Blev klar med interiören idag och ska nu fortsätta med karossen, här kommer lite bilder. Det är en cab och jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken färg jag ska använda på karossen. Vilken färg tror ni passar bäst med färgerna i interiören?

http://img67.imageshack.us/img67/4089/img0978mg7.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/7987/img0979io7.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/6156/img0980ec4.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/6615/img0982ga2.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/4137/img0981dl7.jpg

//

ElLobo
0

Jaa, … en röd Camaro är ju alltid en röd Camaro! Flört För visst lutar det väl däråt?

Snygg inredning!

StefanW
0

#0 vad är det för bälten du har? Mycket snyggt!

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

en kompis till mej hadde en 69 ss 2dht och den var röd men själv har jag alltid gillat dom svarta!

//pebben

Hylsan
0

Snyggt!!

Fina detaljer i inredningen, vilken skala är det du bygger?

/Hylsan

rotex
0

#4 Det är skala 1:25

#3 Jag använde en bit av tunn band som jag strök på tunnt med lim, vek in kanterna på den så att man fick den bredd man ville ha, pressade ihop och lät det torka, sedan målade jag den med mattsvart och efter att den torkade så gned jag den mot en gammal t-shirt för att få lite lyster. Sen satte jag på lite metallfolie i ändarna, ville ha fotoets delar men hade inga sådana.

StefanW
0

#0 hade den varit med svart intrumentbräda, så hade jag sagt vit med två breda längsgående linjer (tänker på Pace car) men jag får nog gå på rött jag med. (fast grön met. är inte så dumt det heller ;-))

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske något liknande det här?

rotex
0

#7 ÅÅÅÅ, jag vill ha körkort och en sådan att köra Skrikandes

Tack för era färgtips, har fortfarande inte bestämt mig så det får bli en hel del tänkande lite senare Glad

StefanW
0

#8 Vi får väl ta en demokratisk omröstning om färgvalet Skrattande

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

färgprov

min fd caprice

StefanW
0

Jag gillar den här varianten..

1969 Chevrolet Camaro Convertible SS Pace Car

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Och så finns ju de här …

StefanW
0

#12 dom är inte dumma de heller, fast jag håller på den vita i tanke på inredningen som redan är klar….Flört

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

OK, då … Gråter

StefanW
0

#14 inte skall du vara ledsen! Rotex ville ju bara ha tips! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

OK! Glad

Hompe
0

Ser fin fint ut kul med lite bilar på detta forum jag röstar på den blåa färgen

StefanW
0

Nu har vi snart hela färgskalan som förslag. Undra om vi kan "förvilla" lite till…

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#9 och #17: Då går vi hit!

StefanW
0

Ok!

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Hehe okFörvånad

rotex
0

En liten uppdatering, det går ganska segt med bygget annars. Här följer en bild på brandväggen och kylaren.

http://img142.imageshack.us/img142/1614/img0995mp7.jpg

Sven-Erik
0

Looking good!!!!!Förvånad

Azgaron
0

Snyggt med alla detaljer som bälten och sånt. Ser fram emot att se mer.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

rotex
0

Jag kommer nog att måla och lacka karossen den här veckan eller nästa, så snart är den färdig :)

Proosen
0

Den artar sig alldeles utmärkt tycker jag, himla snygg bil och inte blev det bättre med Z/28-reportaget i senaste Wheels heller….mums!

Niclas

rotex
0

Uppdatering :) Har lackat karossen nu, ligger på tork, ska lägga ut bilder så fort jag har polerat den. Har tyvärr inte alltid tillgång till fotokamera, får hoppas på att jag har den tillhands när det behövs. En liten fråga, hur länge ska man helst låta färgen torka? Det är sprayfärg, likt biltemas, gissar på 1-2 veckor. Det blir förreseten inte exakt samma färgtema som jag hade tänkt mig från början.

Bilden på sprayfärgen

http://se.plasti-kote.co.uk/LIVE_IMAGES/super_gloss(1).jpg

PonCar
0

Det här kommer att bli läckert! Vad använder du för att få till kablarna på brandväggen. Är det tunna metalltrådar eller nåt annat du limmar dit? Ger verkligen fin detaljkänsla!

Pontus

rotex
0

#28 Bra känsla i fingertopparna och stadig hand :) Detaljerna är gjutna på plastbiten från början, målade över bara. Håller på med ett nytt projekt, vilket kommer att bli mycket mer detaljerad, ska börja på en ny tråd och presentera det där någon dag framöver.

madland
0

Själv åker jag Corvette om somrarna… Cool

rotex
0

Nu är den äntligen klar och här följer lite bilder.

rotex
0

bild 2

rotex
0

bild 3

rotex
0

bild 4

rotex
0

bild 5

StefanW
0

#31-35 Mycket snyggt! Vad har du vädrat med på undersidan?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

rotex
0

Köpte kritor i en hobby affär. Skrapade med en kniv på de färger som jag behövde så att det blev till pulver och blandade tills jag fick den kulör jag ville ha. Sedan tog jag en hård pensel och duttade lite där jag tyckte det passade. Ganska enkelt och kritorna kommer att räcka länge.

Azgaron
0

Wow! Den var mycket snygg! FAntasktiskt fint jobb du gjort med den rotex!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#31-35: Mycket snygg!

starhawk
0

När jag ser dom här bilderna tänker jag bara på en sak: rullbälten vore inte fel Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

modellmartin
0

Vad fin den blevCool

gigabyte
0

En mycket fin bil som du har fixat ,mycket fin rotex !!!!!!

giga

Proosen
0

Den blev ju riktigt snygg, gillar speciellt inredningen. Fast jag undrar varför du monterat bakljusen från fel håll? De ska väl sitta från insidan!? Så här som på länken.

Har de gjort en groda på ritningen och lurat oanande byggare? Skulle ju inte vara första gången det händer i så fall.

Det blev hur som helst en snygg bil så nu är det bara att hugga in på nästa objekt.

Niclas

[Henke29]
0

Verkligen snyggt bygge :)
Kul att se den klar

Sven-Erik
0

Mycket fint bygge! Det är ju detaljerna som gör det, och du har verkligen detaljerat fint. Snyggt dragna slangar och kablar, bilbältena m.m. Jag ger dig MVG. Skrattande

rotex
0

Tack för alla de fina orden, de sätter sig varmt om hjärtat :)

Jag har börjat redan på ett nytt projekt, en Plymouth GTX 440, ska lägga ut lite bilder när jag kommer hem efter julen.

God Jul på er alla!!!

Proosen
0

MMMMums!

Mera MoPars åt folket, GTX'er är ju inte direkt det fulast på jorden.

God Jul till dig också!

Niclas