ISRAELISK MERKAVA TAMIYA
Igår startade jag bygge av en israelisk merkava som kommer vara en del av en diorama från Mellanöstern. Väntar in också en kit med en byggnad från trakterna.jag vill påpeka oxå att det här är min första stridsvagn så det kommer säkert bli en prov material för framtida bygge.
Tänker köra igång med airbrush för första gång också så jag är lite fundersamt med hur jag kommer blanda bäst färgerna .
Självklart har sett massor med video men att köra själv är ju annorlunda. Det som är mitt största frågetecken är att jag inte har en airbrush booth som skulle hjälpa mig att bli av med en del dofter.
Har sett en jätte fin booth fast den är i England och i USA. Kostar dubbel pris pga post avgifter o tullavgifter.
Spännande. Hataka har ju fina israeliska färger, luktar lite men jag tycker att gamla humbrol luktar värre (eller Alclad!). Jag har bara provat dom lite men dom går på ganska lätt och är tacksamma om man gör lite fel.
#1: Tack. Jag kommer googla och se lite färgerna du pratar om.
Härligt!
#6: Τack!
Den tidiga merkavan är vacker. De senare versionerna ser mycket tråkigare ut.
Hur tyckte du att första försöket med airbrush gick?
Jag använde bara en liten stund airbrush men insåg att jag behövde till slut en låda där jag kan filtrera färg partiklarna i rummet.
Så är det när man bor i lägenhet.
Så jag jobbat mycket med pensel.
Vill verkligen köra airbrush och det lär bli en bra airbooth så småningom.