Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 726 ggr
Annette
0

Julklapp till modellbyggare

Jag har idétorka, vad skall jag hitta på för julklapp till gubben?
Många svar mottages tacksamt, för han läser ju här och blir extra nyfiken ;)

modellmartin
0

Jag har inte heller någon bra ide.
Men någon som har ett roligt rim som man kan skriva på klappen om man ska ge bort en modell?Glad

/M

[Tunnan]
0

Gillar han modellbygge så varför inte en fin modell i julklapp?

ElLobo
0

#0: Han gillar ju eländesfordon, och så gillar han flyg, så varför inte ett flygplan som han kan bygga som vattenbombare? Jag kan undersöka vidare vad som kan finnas om du vill.

gigabyte
0

En tiger med en hink lera till !

gigabyte
0

# 1 OM du blir sugen att pilla på kvällen ,kan jag rekomendera denna modellen

Annette
0

Modeller är tyvärr inte att tänka på. Han har hela källaren full och jag köper säkert fel.

WildeSau
0

#6 Smyg ned i källaren och välj ut en av hans modeller. Slå in den i ett stort fint paket och lägg under granen. Har han bra koll kommer han givetvis att känna igen den när han öppnar paketet, annars kommer han få något som han bevisligen tyckt vara en fin modell tidigare och kommer då att bli helnöjd Flört

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Annette
0

#7. Det var den bästa idè jag någonsin hört! Då får han ju något han gillar :)

lhilding
0

Kolla in någon av hans obyggda modeller, och köp en film eller en bok om det fordonet/planet/vad det nu är på Amazon, eller Bokus eller något. Blir en inspiration att komma igång med den modellen!

Lars-Olof

WildeSau
0

#7-8 Jag har råkat ut får något liknande. Jag kände mycket väl igen kartongen men innehållet var nytt. Packad med 10 par strumpor. Skrattande

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

lhilding
0

#9 Eller om det finns någon bra bokhandel/modellbutik i närheten, så köper Du den förstås där, börjar bli lite sent för Amazon kanske.

madland_se
0

Jag tycker bokidén var toppen.

StefanW
0

…..mera….mera…..Flört

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Annette
0

#13. Lås modellrummet, jag kommer följa rådet i #7 :)

Nore
0

Jag vet en julklapp, stäng av telefoner o skicka barnen till släckten, han är ju mycke för att pilla hihihihi. Allså en romantisk afton med lite skaldjur o julmust för din del, har hört att du somnar om du dricker vin.             GOD JUL

ElLobo
0

Även om han inte precis skulle jubla högt, så skulle han definitivt spärra upp ögonen om du hade några tomma och dumpade modellkartonger och lite plastskrot att stoppa i dem, och ordnade till dem enligt Svakes bild.

Säg bara att du råkade backa över julklapparna med bilen … Glad 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0c285040-0ee1-4275-8d01-d9c2dbcf6123&Filename=brevbärare med fel yrke..jpg)

leo-
0

varför inte köpa en modell till dig själv och följa med ner i källaren för att ta del i byggandet

eller prata med din lokala brandstation om en tur i en av bilarna eller kanske bara ett studiebesök