T-34 i Berlin
Efter många års frånvaro från att bygga så kom jag igång med denna för lite över ett år sedan.
Allt är från Mini-Art, ett inte helt bra val när man börjar om, men till sist blev det en bra utmaning.
Jag ställde ut den på C4 men insåg snabbt att i den konkurrensen har man inget att hämta ännu.
Feedback mottages gärna, framförallt om någon har dömt så att man vet var svagheterna ligger.
Själv är jag väldigt nöjd :)
Huvudsaken är att du var nöjd när du blev klart med bygge.
Stort kredit att den var med i C4.
Jag gillar den väldigt mycket!
För min del ser det jättebra ut 👍👍
Men jag är inte sakkunnig i frågan.
Hos mig platsar detta bygge mycket väl👌👏
Vänliga hälsningar Roland Karlsson
Fint bygge!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Såg ditt bygge på årets C4 Open. Det fanns många bygge av hög klass, det var oerhört hård konkurrens.
Tycker att du visar "guts" genom att ställa ut trots din "byggpaus" på x antal år, dessutom med ett ganska omfattande bygge.
En hobby ska vara rolig, annars är det något som är knas, men med sagt så vill man kanske ändå bli lite bättre för varje bygge.
Domarbedömningen sker enligt vissa kriterier och för mig som åskådare är det inte nödvändigtvis exakt samma saker vi uppskattar i ett bygge.
I slutänden får man kanske fråga sig varför man bygger? Är det för det personligen nöjet och tillfredställelsen eller för att vinna utmärkelser?
Ibland är det samma sak, ibland inte.
Ser grymt fint ut bygget ditt. En ren fröjd att få vila ögonen på…☺️
Det enda jag ser, att det är lite för mycket häng på larvbanden. Men har ingen aning hur det påverkar domarbedömningen.
Bra skrivet Stefan…👍
Har aldrig dömt i någon modelltävling och har inga planer på att göra det heller…😉
Men all heder till alla ni som ställer upp som domare & funktionärer och sliter, så att vi andra bara behöver njuta av modellevenemangen vi går på.
Mvh / Janne
- Redigerat 2021-11-04 10:57 av JaGa
En stor del av att jag ställde ut den var ju för att fler än bara jag och familjen skulle se den, så kul att höra att folk kommer ihåg den :)
#5 Nej inte heller jag har dömt i någon tävling/utställning. Vilket får mig att tänka på om det är en tävling eller utställning? Eller båda delar?
För min egen del så ser jag det som en utställning där själva utmärkelserna blir som kuriosa eller bisak, typ: "Ok, så den modellen fick Guld, intressant."
Med andra ord - även om det inte delats ut en enda utmärkelse så hade jag tyckt att besöka C4 Open är hur roligt som helst.
Jag har stor respekt för de som dömer och förstår hur det går till och varför. Men, som tidigare nämnt, så kan jag ibland ha alldeles egna kriterier eller detaljer på ett bygge som jag spanar efter.
Personliga preferenser :)
Såg också bygget på C4. Brukar säga att i stort sett alla bidrag är bra modeller. Men det är en tävling och en tävling i toppklass med internationellt deltagande.
Man väljer själv vilken nivå man vill ligga på. Det är ju ändå en hobby och inget som hindrar en från att ha roligt.
Finns det någon exempel på vad du själv vill förbättra med ditt bygge?
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Snyggt!

Snyggt, maffigt bygge!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus