Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: nyheter
Läst 478 ggr
WildeSau
0

RH Hobby begärd i konkurs

Rapphönan Hobby i Karlskrona tvingas lägga ned i pandemins efterdyningar.

Flytten från lokalen på järnvägsstationen till upp mot stan med dyrare lokaler gjorde nog sitt till och att det var en ganska hög prisbild på sortimentet. Både på nya artiklar och det som kom ifrån Modellhuset Liden

Artikeln bakom paywall tyvärr
https://www.sydostran.se/nyheter/naringsliv-corona-knackte-hobbybutiken-sa-stora-ar-skulderna-aaa6ce77/

Jag var inne för ett tag sedan och handlade lite färg.
Det var ganska lugnt då, bara några figurspelare /byggare på plats.

Annars var det fint upplagt med byggplatser och Warhammer-spelbord längre in i butiken.
Vet att vi planerade några möten med IPMS Sydost där.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Shop powered by PrestaShop
JaGa
1

Tråkigt…😢

Hade tänkt besökt dom nästa gång jag skulle ner till Karlskrona.

Tyvärr är det nog rätt tufft att driva en hobbybutik (oavsett Corona eller inte…) med lokalhyror m.m
Svårt dessutom att konkurrera med internetbutiker med deras priser.
Synd, för jag föredrar fysiska butiker och betalar då gärna lite extra för dom ska kunna leva…😊
Självklart utesluter det inte att jag också handlar från internetbutiker, när man vill ha något speciellt.

• Redigerat 2021-10-12 23:31 av JaGa
JaGa
0

Hejsan förresten Janne…😃

Ska du ta dig till C4-Open nu om
några veckor?

Har själv bokat upp mig till det…☺️

Christos1974
0

#2: vad är c4 open?
Är det en utställning?
Kan man besöka det?
Kan man vara med oxå med nån bygge?
Kan man få lite info?

[Hayabusa]
1

#3 C4 Open är en tävling/utställning i Malmö. Datum 30-31/10.
Du kan absolut delta.

Länk:

https://c4-open.se/

Årets C4 Open 2021 går av stapeln 30-31:e oktober! C4-open välkomnar alla att besöka modellutställningen, både tävlande och allmänheten. OBS! SM i modellbygge arrangeras av IPMS-Sverige i samarbete med C4-open C4-open 2021 blir av! (uppdaterat 210920 med bla. föreläsare samt SIG)(uppdaterat 210926 med gällande information avseede vaccination mm från FHM nedan) Efter snart ett och […]
  • Redigerat 2021-10-13 10:55 av [Hayabusa]
[Hayabusa]
0

Trist att Rapphönan går i konkurs. Rent generellt så har många fysiska butiker svårt att få lönsamhet och tvingas stänga ner. Nu tänker jag inte enbart på hobbybutiker utan rent Allmänt.

Christos1974
0

#4: Tack för info!