Truck Overload
Tema fortsätter från den Suzuki Overload tema Truck Overload:
Precis som mitt förre överbelastningsprojekt tar detta bygget ett steg längre. Skalan är 1/35, helt enkelt för att jag hade det här fordonet som jag inte visste vad jag skulle göra med det. Så jag omvandlat det från att vara en militärbil till ett civilt fordon istället. Det här märket av lastbilar används ibland i de afrikanska regionerna så jag trodde att jag skulle använda det för detta bygge. Jag använde allt som passar, från gamla klädestyg, gummi, papper, plast och odds och ändar som jag hade sparat i min "låda med tricks", för att få jobbet gjort. Jag lade till och med en toalett för att få lite intresse. Plast gula/orange behållare används mycket i många regioner i Afrika, så jag målade och lade till dem i mixen av odds och slut. Jag vill tacka Ulf Lindgren för att jag skickade behållarna till mig. Dessa var 3d -tryckta. Han gjorde ett fantastiskt jobb med behållarnas fina detaljer. Teckningarna levererades av en annan stor modellerare, Peter Olsson. Tack hörni.
Notera. Jag märkte precis, jag hade glömt att raka av det tunna gummit mitt på däcket ovanpå hytten. Jag har ordnat den redan efter de här bilderna var tagna. Jag har också flyttat däcken till högen där bak.
Annars var det ett roligt bygge. Tack för att ni titta in.
Charles King
-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'
Vilken galen och rolig idé. 😃 👍🏻
Skoj bygge!
Man undrar hur de fått upp allt på högen ;-)