Lamborghini Miura p400 sv
Startar semestern med att sprätta Hasegawas Miura.
Lade en speciallack på den, Tamiya hela vägen. Vit primer i botten, ljusgrön basfärg följt av Apple green pearl i första lagret klarlack. Sedan vit/gul pearl i andra lagret klarlack och sist ren klarlack.
Blev för en gångs skull precis som min inre bild.
Nu torka länge och sen maska och lägga champagne-metallick på trösklarna.
Lite pilligt med ett par etsdelar innan primern, "kavlade" och passade om vartannat innan de satt som de skulle.
Inredningen blir i en rödbrun nyans med röd matta, håller på som bäst med den så jag återkommer med fler bilder.
/Niclas

Från då Lamborghini faktiskt var snygga. :)
Sen är det en sak jag längre undrat över. Ingen kritik men istället för att lägga in en sån där matta hade jag tagit något med passande struktur och målat det?
Vad är fördelen med den typen av tillbehör och flocking?
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Snyggaste Lamborghinin någonsin, sen blev det något slags "vara värst" - syndrom tror jag!?
Normalt sett brukar jag inte använda flock då det hamnar överallt och ingenstans.
Använder hellre torra gamla våtservetter men i det här fallet med mest enkla raka ytor funkar den här väggtapeten bra. Det är alltså inget modellrelaterat utan stuvbitar från färgaffären.
Bilderna på Miurans inredning kanske ljuger lite granna, men det ser tämligen skalariktigt ut för blotta ögat.
På bilderna som ligger med här är det sån där våtservett inlagt och målat med airbrush.
Funkar kalas och det är bara att välja vilken färg man vill ha.
/Niclas
Ja det var ju lite så jag tänkte också men man tycker ju att eftersom så många använder det så finns det en poäng? ;)
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Med rätt marknadsföring går det ju att sälja vad skit som helst, kanske därför det gått bra att sälja flock bl a 🤔
Folk får ju uppenbarligen bra resultat med det, men jag gillar inte att ha det drällande överallt.
Så jag fick en idé att det skulle funka med de här våtservetterna för några år sedan och det gör det.
/Niclas

Hade en liten juliklapp att öppna idag!
Maskade och lade de första vändorna med TS-75 Champagne gold från Tamiya igår. Lite lätt mellanslipning i morse och ett sista lager färg.
Nu, drygt sex timmar senare var det dags för avmaskering. Alltid lika nervöst, ser det bra ut? Har det blödit under någonstans? Var föregående färg tillräckligt härdad eller är det märken efter tejp och hantering?
Allt såg kalasbra ut!
/Niclas
Årsmodell på förebilden?

#7:
Så vitt jag kan förstå är det en 71:a.
/Niclas

Tjusigt & grymt bygge!
Följer fortsättningen…😎
Mvh / Janne
Samma här 👍👍👏👏
Vänliga hälsningar Roland Karlsson

Satt och pillade med grillen och när jag skulle dit med nummer två för kvällen lyckades jag katapulta iväg den biten!
Klick, låter det uppe till vänster i röran när 1 x 10 mm metalldelar studsar iväg någonstans 😲
Jaha, dags att städa och gå på jakt, igen.
Lyckades efter att ha minutiöst gått igenom några månaders avlagringar hitta delen.
Jubel och fyrverkerier, typ 😁
Fast nu fick den åka ned i asken med delar till projektet då jag är lite för trött i ögat.
/Niclas

Mycket stiligt och effektfullt.

Underbart tjusigt bygge, fint jobb med både lack och inredning!
Väldigt fint bygge, hantverket uppskattas 👌