Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 865 ggr
ElLobo
0

Snart 200!

Enligt medlemsförteckningen är vi i dagsläget, lite drygt ett år efter lanserandet av sajten, 197 medlemmar. 

När får vi medlem 200? Passa på att dra hit era byggkompisar, så får vi se vem det kan bli … Glad

WildeSau
0

Med det menar du direktregistrerade i modellbygge.ifokus?

Om man lägger till en site i favoritlistan, blir man då också automatiskt medlem ?

Det finns väl en del "freefloaters" som ännu ej skrivit några inlägg.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#1: Alla som lägger till Modellbygge som favoritsajt blir automatiskt medlemmar på Modellbygge. Och visst finns det många som bara har registrerat sig, men som inte har skrivit något. Förhoppningsvis så läser de i alla fall vad vi andra har skrivit och väntar bara på rätt tillfälle att skriva av sig. Glad 

Dessutom finns det många som bara läser trådarna utan att vara registrerade, men då går de ju miste om en del funktioner på sajten, bl a kan de inte se resultaten och delta i alla omröstningar. Och naturligtvis har de inget fotoalbum, ingen gästbok o s v.

WildeSau
0

#2 Jag brukar fylla på min favoritlista efter de medlemmar som kontinuerligt skriver inlägg.

Tror att det ligger på ca 30st aktiva medlemmar just nu.

Du kanske också har tillgång till hur många som är inloggade och bara tittar runt lite också?

ElLobo
0

#3: Jag gör likadant med medlemmarna! Glad 

I dagsläget finns ingen möjlighet att se hur många som bara är gäster eller inloggade på Modellbygge, bara antalet inloggade på hela iFokus. Det är emellertid en funktion som har efterfrågats, så det kanske kommer.

[Henke29]
0

Hej de var kul att de var så många :)

StefanW
0

Om jag inte är helt fel vaccinerad så blev modellbygge officiell på i fokus den 13 december 2006, då hade jag hållit på i några veckor med de första artiklarna och försökt förstå hur det fungerade.

Det finns några möjligheter att titta på statistik för sajten, men jag vet att det är några buggar som spökar så jag förlitar mig inte helt på de uppgifterna som jag får fram där igenom. Så här kan det se ut om man bara tittar på  

Mest aktiva skribenter senaste månaden (som inte överens stämmer med verkligheten!)

ElLobo

StefanW

Henke29

theswed

leo

pebben

Azgaron

gigabyte

starhawk

WildeSau

pentti01

TommiN

PonCar

Proosen

Marcusjohnson717

cyberdemon

Orso

madland

Tunnan

Maysula

magicrub

Raldor

rotex

Mona22

MattaP

ProMod

AChristian

marcusg

leopold

KamillaB

bongus

Hompe

Greenhorn

gismo76

Annette

AlliN

modellmartin

Att det finns snart 200 medlemmar är ju kul, men som du riktigt påpekar så är ju inte alla aktiva av många olika skäl.

Tittar man på hur många gånger ett inlägg eller artikel är läst, så anger det hur många som varit inloggade då de öppnade inlägget/artikeln. Där emot så syns det inte hur många som läst ett inlägg utan att ha varit inloggade på iFokus!

Stefan - Modellbyggare

Raldor
0

Tyvärr ser det ut som om jag inte kommer att vara speciellt aktiv på forumet en tid framöver. Min dator verkar vara inne på sina sista flämtande andetag. Det tar bara fler  och fler försök att överhuvudtaget få den att gå igång. Och när den väl startat vet jag aldrig hur länge det varar. så om jag verkar frånvarande så vet ni varför. Jobbar på att få igång en ny maskin, men tills dess, Ha en bra jul och limma lugnt.

/Raldor

ElLobo
0

#7: En trevlig helg till dig också, och så hoppas vi att det eventuella uppehållet inte blir så långt.

StefanW
0

#7 Sitter med samma problem, så jag låter maskinen vara igång hela tiden…

Trevlig helg om vi inte hörs på  ett tag!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Annette
0

Grattis!

Men var är Pebben, håller han på och flyttar fortfarande, den stackaren?

StefanW
0

#10 Det troliga är att pebben får tillgång till internet via bredband under januari, men det kunde ta längre tid eftersom han även skulle byta leverantör.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#11 Har han inte grannar ? Förvånad

Ett tips:
SSID: default, channel 6, no encryption, password: 1234 Skrattande

StefanW
0

#12 Just därför en annan kör nätverket via kabel i huset! Flört

Stefan - Modellbyggare