Resinfigurer till salu!
Hejsan!
Har börjat försiktigt att producera lite resinfigurer hemma i stugan.
Innan ni frågar så ja, jag har köpt filerna av designern och har licens på dom så det är inga "fulfigurer" :)
Först ut är tre förhoppningsvis historiskt korrekta Predatorfigurer, ca 10cm hög och med eller utan hjälm.
De är printade på en resinskrivare med en precision på 0.01mm
Priset är 195:- styck
Jag ska försöka ha en ny figur varje månad.
Om ni är intresserade så skicka ett mail på mgdsign@yahoo.com
Som sagt, har bara gjort 3 stycken så skynda på :)
mvh
Sven-Åke
- Redigerat 2021-03-12 14:55 av Niklas
- Redigerat 2021-03-11 11:12 av Esseaux
Jag blev nyfiken: Hur skiljer sig resinskrivare från andra 3D-skrivare? Blir kvalitén bättre? Är det dyrare? Hur är hållbarheten? 🙂
Upplösningen framför allt och de kan printa ut mer komplicerade objekt än en "vanlig" filament printer. Ja de är dyrare :) Hållbarheten är i mitt tycke bättre än de vanligt förekommande resinprodukterna. Modellerna härdas med UV ljus och blir sten hårda.
mvh
Sven-Åke
#2: Intressant. Hur är det med segheten då? Filament är segt och bryts inte lätt. Hur är resin i jämförelse?
Det är helt klart skörare än typ ABS filament så man ska inte ge sig på att printa något som ska påfrestas. Det finns förstås medel man kan blanda i resinen så det blir mjukare men tippar på att ABS etc ändå vinner den kampen.
Det är ju i slutändan en figur som ska målas och inte hanteras ovarsamt precis som en gjuten resinfigur.
#4: Jag förstår. Tack för svaren! 😀
Ojsan! Nu är det bara 1 kvar utav 3.
Och där försvann den sista.
Kul att intresse verkar finnas :)
Tackar!