Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterfordonairbrush-färg-lacktips-råd-problemlösning
Läst 257 ggr
mangemani
0

vad är detta för bil?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vd är detta för bil och vilken sprayfärg i tamiyas sortiment krävs för att få till den där gröna metalic färgen?

• Redigerat 2021-02-04 09:51 av Niklas
Pyttelite
0

FORD FAIRLANE 500 FORDOR 1962 - Flerfärgad.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Fairlane

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

mangemani
0

tack.

men vad menar du med "flerfärgad"? är det taket du syftar på?

Pyttelite
0

#2: Ja modellen hade ursprungligen flera färger kolla bilder från Wikipedia - undrar om färgen är originalfärgen.

mangemani
0

då förstår jag

vilka spray färger från tamiya skulle kunna passa både kroppen och taket på bilen?

sen kan jag passa på och fråga, gjorde en sökning på denna bilen på en hel del utav alla sidor jag har och jag får bara träffar på 64, 65 och 66 årsmodell, inte 62, går den att få tag på i 1/24-1/25?

[Hayabusa]
0

Uppgifter kommer från Transportstyrelsens Bilregister. Bland de data som anges för varje fordon är "Färg" (rättare sagt: kulör)en av många. Det kan alltså vara blå, röd, vit osv. men även, som i detta fall, anges som "flerfärgad".
Nej, det är inga originalkulörer, bilen är omlackerad.

https://biluppgifter.se/fordon/ANU782

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Den gröna är relativt nära deras TS-52 candy lime green. För att få till den gula guldfärgen finns det ingen färdig färg i deras sortiment. Men ett gott alternativ tycker jag TS-97 pearl yellow kan vara.

De ser ut så här ensamma på två av mina bilar. Den gröna har lite guld i sig så den är väldigt effektfull. Den gula är också väldigt snygg med ett fint glitter i lacken.

/Niclas

Pyttelite
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har du en i fullskala Fordor är lika med 4-dörrar.

• Redigerat 2021-02-03 23:20 av Pyttelite
mangemani
0

62:an verkar vara helt omöjlig att få tag i, har sökt ett bra tag nu.
är det mycket som skiljer 62:an och 64:an åt? tänkte om man istället kunde satsa på 64:an, och kanske modifiera om den till en 62:a om det nu behövs och om det nu i över huvud taget går.

• Redigerat 2021-02-03 23:34 av mangemani