Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 287 ggr
Proosen
2

Lamborghini Countach LP 400

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Rotade runt bland gamla synder och hittade denna från Fujimi Enthusiast series.
Som rubriken säger en Countach, en tidig innan det blev spoiler, skärmbreddare och vinge på dem. Mer trogen prototypen med andra ord.

Byggd för c:a 30 år sedan och målad med det jag då använt sedan 70-talet, Humbrol enamel. Karossen målad med airbrush och drivgastub. Kompressor var ett för kostsamt inköp då. Resten är penselmålat på fri hand.

En otroligt väldetaljerad modell som inte är helt lätt att bygga. Dock inte värre än att lite tålamod och eftertanke löser de svårigheter som kan dyka upp.

Kul att ha kvar några äldre orörda modeller fortfarande.

Sist lade jag med en bild på prototypen som jämförelse.

/Niclas

Roca
1

Snyggt bygge av en häftig förebild Niclas! Kul att du återfunnit den.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

denstore
1

Snyggaste version av Countach. Och snygg modell!

[Hayabusa]
1

Fint bygge. Även jag gillar denna version bäst, de efterföljande med vinge och skärmbreddare tycker jag inte var till bilens fördel.

Niklas
1

#0: Fina bilder också. Jag gillar bakgrunden du använder.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Proosen
0

Tack ska ni ha!
Bakgrunden är det som blev över efter att ha kapat till en mörkläggningsgardin.
Praktiskt att ta i mitt fall lådan till skruvdragaren och rulla ut gardinen över den.
Just nu är det lite väl skarp belysning, behöver göra någon mjukare så det inte blir så hårda skuggor. Men för att vara bilder tagna lite snabbt med mobilen tycker jag det blir tillräckligt bra.
Hade en riktigt bra kamera (En Canon Powershot G12) som bara tvärdog. Blir att köpa någon instegsmodell av systemkamera framöver istället så jag kan byta objektiv. G12:an kunde ungefär lika mycket som en systemkamera men med fast objektiv.

/Niclas

[Ilmavoimat]
1

Min absoluta drömbil!

Tyvärr alltmer ouppnåelig, då den inte längre tillverkas och de redan existerande exemplaren blir allt mer sällsynta…och dyra.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat