Mikro Kristal Klear
Efter att upprepade gånger ha upplevt att kabinhuvarna missfärgas av en mjölkfärgad "imma" på insidan när delarna limmas fast, så har jag idag köpt Mikro Kristal Klear i den lokala hobbybutiken när jag ändå hämtade en beställning.
Jag har läst mig till i andra forum att just den här produkten inte ska ge några sådana missfärgningar när genomskinliga plastdelar ska limmas på plats.
Har ni några tips om hur den här produkten ifrån det välrenommerade företaget Mikro Industries i USA ska användas?
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
- Redigerat 2021-02-04 09:56 av Niklas

Använd det som vanligt lim, stryk på på fästytorna och kläm dit delen. Blir det något kladd tar du lättast bort det med endera en fuktig Tops eller så pillar du bort det med en tandpetare under tiden som det håller på att torka. När det börjar torka rullar det liksom bort utan att lämna något efter sig.
Ett tips till är att om du har glas som inte riktigt passar kan du späda lite av limmet med vatten och lägga i springorna med en pensel. Då fyller det upp från kant till kant och torkar till en genomskinlig skarv.
Jag som bygger mest bilar där rutorna läggs i inifrån brukar hålla rutan på plats och lägga en sträng Kristal klear runt om och lägga åt sidan för att torka.
Lycka till!
/Niclas
Tackar!
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat