Modellbygge iFokus

Modellbygge

Läst 190 ggr
mangemani
0

tips på färger

warlord games ska släppa en ny serie figurer vilket nästan tvingar mig att gå full stop på modellbyggandet och hoppa på figurmålandet igen.

det handlar om amerikanska inbördeskriget och då rebellerna. var åratal sedan jag målade rebeller men minns att det var en lång lista på färger jag använde mig utav, dock minns jag inte riktigt vilka.
ljus, medium och mörk grå, ja självklart, och khaki och khaki grey, så mycket minns jag, sen var det buffs och beige har jag för mig, men sen tar det stop. jag använde mycket butternut och vill helst använda mycket utav det igen.

skulle gärna vilja samla på mig en lista på användbara färger så att jag vet vad jag ska beställa när dagen kommer. jag använder enbart army painter, vallejo samt citadel, så tips på färger från dem är det som gäller.

• Redigerat 2020-12-26 00:55 av mangemani
[Nalle1976]
0

#0: Vilken skala på figurerna?

mangemani
1

enligt warlord så ska det vara 15mm, men det ser mer ut att vara 12-13mm

mangemani
1

unionen och rebellerna har samma slags figurer, så det spelar ingen roll om videon visar unionens figurer, men dessa är det https://www.youtube.com/watch?v=-ZNgX3-8zhc&ab_channel=WarlordGames

Today we are joined again by the talented Pete the Wargamer, demonstrating a simple yet effective painting guide for our new Union infantry for Epic Battles:...
[Nalle1976]
0

Kolla den här länken, han målar med army painter.
https://youtu.be/S5MjhJNdO58

PS: Efter att ha sett videon du länkade till så blev jag sjukt sugen jag också!

There's a wealth of games available covering the period of the American Civil War (my stand-out favourite is Osprey's Rebels and Patriots!) and if you're wan...
  • Redigerat 2020-12-26 01:47 av [Nalle1976]
Blackhugin
0

OOm du är duktig på blanda färger behöver du bara svart vita blå röd gul. Då kan du skapa alla färger

Si Vis Pacem Para Bellum

mangemani
0

#4: visar dock bara 1 variant, det är en herrans massa varianter när det gäller rebellerna, en herrans massa skuggor i fabrikatet.

mangemani
0

#6: jag kan blanda till de flesta färgerna, men att kunna blanda är rätt så verkningslöst om man inte vet vad man ska blanda till ;). det är vilka färgerna jag är ute efter, inte att man kan blanda :)

[Nalle1976]
0

#6: Ok.