SAAB B17B

Läcker!
Jag tycker den ser bra ut.
/Niclas
Vackert!
Snyggt!
Tackar för varningen, jag har varit sugen på denna, men jag visste inte att detta var "kortserie" med de beska piller det innebär :-)
den har du ju fått till riktigt snyggt
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Tack för kommentarer!
Den blev ganska nedskriven på Kitsreviewonline (länkat via Scalemates). Vet man bara vad man ger sig in på o inte förväntar sig Tamiya-kvalitet så går det att få till en fin B17 i 1/48. Å det är ju trevligt med SAABs förstling i vitrinen.
Snygg kärra och fin inramning.
#5 Tycker att du fått till ett fint bygge.
Som du säger, det är inte "top-notch" utan en traditionell kortserie med allt vad det innebär. Tarangus Viggen (1/48 & 1/72) var ett fall framåt vad det gäller gjutningar, finish, passform m.m. medan denna B17 byggsats får ses som "Tarangus standard". Att Viggen byggsatserna håller bättre klass beror på, gissar jag, att de har en större försäljningspotential samt att Special Hobby (som gör gjutningarna) även säljer dem under eget namn. Det finns bättre förutsättningar för lägga lite mer krut på gjutformar etc. Det motsatta gäller Tarangus byggsatser av Saab Safir, B17 osv. (OBS! Personliga reflektioner).
Men med det sagt - med lite extra jobb så går det att få till en fin modell. Precis som Falken70 gjort.
- Redigerat 2020-11-08 08:11 av [Hayabusa]
Det är inte Special Hobby som gjuter den där byggsatsen. Dom har bara varit inblandade i Viggenmodellerna.
Hoj
#8 Så kan det säkert vara. Jag har ingen insyn i Tarangus och jag var nog lite otydlig i min kommentar #6. Det som är uppenbart är Viggenserien (att det är Special Hobby gjutningar) men för övrigt vet jag inte hur det ligger till. Man ser tydlig skillnad mellan Viggen och de övriga byggsatserna, det var det som var min poäng.
Oj jag har missat detta bygge! Riktigt snyggt! /Erik