Tidsfördriv , tema western
Efter bygget av prärievagnen ska jag försöka mig på och bygga en diligens. Kanske kan det bli några western-byggnader i framtiden också , typ saloon , sheriff-kontor mm. Ska börja söka lämpligt material detta. Vill helst använda återvunnet material . Så här långt har jag kommit på bygget av diligensen
Vänliga hälsningar Roland Karlsson
- Redigerat 2021-03-12 10:07 av Niklas
- Redigerat 2020-10-22 09:31 av Slasktratt
Trevligt & roligt projekt.
Jag gillar western och har alltid gjort, detta sätter jag mig på första bänkraden för att följa med stort intresse.
Jättekul grej.
Ska de åka till dessa eller bara åka förbi dem och kolla urinnevånarna?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#0: Tolkar jag det rätt att du först sågade ut de vertikala skårorna för dörren och limmade in karmen. Sedan gjorde samma sak med de horisontella snitten. Listigt.
Du har tolkat det helt rätt . Jag lät listen någon bli någon mm för hög , för att sedan slipa ner den i nivå med sidostycket . På så sätt tätar det skarven . På insidan fick listen sticka ut en bit , för att få lite mer yta att limma i mot
Sjuuuukt snyggt gjort! Jag är väldigt imponerad! /Erik
Oj!! Vilket hantverk!! Snacka om känsla för att arbeta i träslag, du är helt fantastiskt duktig på det du gör.
Galet snyggt gjort riktigt imponerande
Instämmer till fullo med föregående talare – lika vackert som det är kreativt och fiffigt uttänkt! 🏆🥳 Hatten av 🎩 och tummarna i vädret!!! 👍🏻👍🏻
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Stort TACK !
18
19
20
21
För dom berömmande och vänliga orden . Det värmer att ni gillar det jag har byggt .