Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: allmäntpansarnyheter
Läst 695 ggr
[Nalle1976]
1

Nytt i bygghögen kv4, 2020

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem Dragons nya utgåva av Panzer IV H (Mid) och den gavs ut i våras om jag inte missminner mig.

[Nalle1976]
1

Det dök upp ett par modeller till som jag hämtade ut idag, Vampire kärran ska bli en J28 med dekaler från Moose, sen har jag aldrig byggt någon Sherman från "Hasse" så jag tänkte jag måste testa. Jag uppdaterade "Nytt i bygghögen" tråden till 2020 då den förra är från 2019….

Proosen
1

För den som är nyfiken på Belkits MG Metro 6r4 har jag just idag postat i rätt kvartal men fel år. Alltså i 2019s tråd. 🙄

Men iallafall, många bilder på lådans innehåll. 😃

/Niclas

Proosen
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11

Blev minsann en AUDI också att lägga i pipelinen. En R8 i racingskrud från NuNu.
Den ser kalasfin ut med dekaler som är blanka, matta och kromade där det ska vara respektive finish. Ingen fulldetaljerad sats men det som kommer synas ser som sagt fint ut.
Så nu blev det ytterligare en bil som får det att klia i fingrarna.

/Niclas

[Hayabusa]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På tal om Audi R8…1/4 mile med ET 7.695 @ 196.76 MPH.

Proosen
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

En Mustang blev klar och genast flyttade en till in i bygghögen 😏

Tamiyas GT4:a som det så där härligt krispig ut som bara de kan.

Tyvärr inte fulldetaljerad, men det som finns är väldigt fint.

/Niclas

[Hayabusa]
1

#5 Tamiya - en viss skillnad mot 70-tals MPC…

bolin
4

I somras läste jag Iliaden. Jag blev sugen på att bygga ett skepp som det som grekerna seglade över till Troja i, och kring vilka så mycket av berättelsen utspelar sig där de ligger uppdragna på stranden.

Det finns ett par olika modeller på biremer (dvs skepp med dubbla rader roddare) och triremer (tre rader roddare). Det trojanska kriget utspelade sig dock innan dessa skeppstyper uppkom. De omnämns som pentekonter (vilket betyder att de skall ha femtio roddare). Jag har hittat en tillverkare som har en byggsats på ett sådant skepp, navarinomodels.com i Grekland.

Idag dök den upp som ett paket på posten.

[Nalle1976]
1

Dessa kom hem idag, ett Spitfire är ju ett "måste" i vitrinskåpet, Panzer IV från Zvezda ska tydligen vara fin så det blev en sådan också.

• Redigerat 2020-10-30 15:13 av [Nalle1976]
[Nalle1976]
1

Dessa kom också idag i samma sändning, Dragons nya Panther och en ny Stuart från Mirage som är otroligt krispig, såg Plasmo:s nya video på tuben när han byggde Stuarten så det var inget att fundera över. Opeln ska jag ha i ett diorama som jag håller på att planera för.

• Redigerat 2020-10-30 15:11 av [Nalle1976]
bolin
3

Jag hade en gång en tanke om "en ut en in" för min bygghög. Den tanken har inte riktigt lyckas omsättas i verklighet. Denna gång lyckades jag övertyga mig om att beställa denna byggsats innan årsskiften, sedan vet man aldrig vad som händer med leveranser från England…

Helt purfärsk från Vanguard models kommer denna kungliga yacht. Med 13 fullstora ark med ritningar, åtskilliga detaljer i fotoetsad mässing och dubbla lager plankning med det yttersta i päronträ är det en riktigt påkostad modell. Den skall bli skoj att bygga, nån gång…

Banjoman
0

#10: Hocken läckerbit! 😋

Därtill: dylikt godis förfars inte, även om det får ligga på hyllan ett tag! Inga bäst före-datum här, inte 😎

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Micke R.
0

#10: Blir en riktig skönhet, hade också lite sådana planer en gång, men när det kommer någonting speciellt och "Vill ha känslan tar över 😁" så brukar det förr eller senare bli ett köp

[Nalle1976]
0

Fick hem denna idag, jag fick leta ett tag för att hitta en CV9040 från Academy som sägs vara den "krispigare" än de andra märkena ute på marknaden.

• Redigerat 2020-11-11 19:33 av [Nalle1976]
mike gbg
1

framtidsobjekt 1

mike gbg
1

del 2

mike gbg
2

och ritning till denna fritiden räddad för en lång tid framöver
bara jag får klar det jag börjat på

Roca
0

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus