Modellbygge iFokus

Modellbygge

Läst 290 ggr
starhawk
2

Paket från Bovington

Jag fick i dagarna ett paket från Pansar museet i Bovington Camp. Dom kunde inte i år hålla sitt traditionella Tank Fest så dom fick lov att ordna ett Tank Fest-liknande arrangemang över nätet. Jag fick då inspiration att, som jag tänkt på, att gå in på deras nätshop.
Här är innehållet i paketet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon här på sajten byggde en Rolls Royce pansarbil. Jag har funderat lite löst på att skaffa en jag också. Den andra byggaren (kommer tyvärr inte ihåg vem det var) hade skaffat en i skala 1:72 men jag vägrar bygga så smått när det gäller stridsfordon, dom skall vara i skala 1:35 eller större, så jag högg den här. Nästen lite synd att den innehåller etsade ekrar till hjulen, jag tänker bygga den med breda modernare hjul och däck så dom blir över.

starhawk
0

Dom hade en intressant bok som har titeln The Tank Book. Den fans med mjuka pärmar och hårda pärmar, jag valde hårda, när den kom fram visade det sig att pärmarna dessutom var tryckta med reliefer. Jag noterar att en hel del svenska vagnar förekommer, inte så vanligt i såna här verk

starhawk
0

Snart är det nytt år då behöver man ju en väggkalender

starhawk
0

Det råder lite TOG-feber enligt modellen antingen hatar man den eller också älskar man den. Den introducerades tydligen nyligen i nätspelet World of Tanks och väckte tydligen en del uppmärksamhet. "Fiender" körde fram bara för att titta på den. En hel del TOG-grejor fanns på nätet jag köpte den här

[Hayabusa]
0

Trevligt paket :)