T158 Tracks, skala 1/35
T158 band, så kallade "workable" dvs de är rörliga. Tillverkade i styrene av DEF Model och skalan är 1/35. Varje länk består av 6 delar, varje band består av 80 länkar så totalt rör det sig om 960 delar. Banden passar till bl a M1A2 Abrams (dvs modern US tank) men även till t ex den Sydkoreanska K1A1/K1A2 (men då med annan styrtand)
- Redigerat 2020-10-07 11:10 av Niklas
Seriöst vilket pill, det är hardcore sannerligen
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Fingerborr med lämpligt borr i rätt diameter råder säkert bot på detta "problemet". Ett riktigt pilljobb, men det lönar sig ju till slut.
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
#6 Haha, ja…det är lite galet men det stora jobbet är att rensa & putsa var del. Att sätta ihop banden går relativt fort bara man kommer in i ett "flow". Terapiarbete 👌.
#7 Det är sant. Det stora problemet är att till 100% centrera varje hål, i annat fall tror jag att det kommer att se illa ut.
Det är snyggare att skippa hålen tycker jag . Som du är inne på svårt centrera hålen exakt , för det är ju inte bara ett hål det handlar om.
Vänliga hälsningar Roland Karlsson
#11 Man får hålla i minnet att det är ett ganska litet hål på en modell.
Oj, gissar att tålamod är ledordet. Det där bandmönstret var ju egentligen det min Bradley (2003) skulle haft då bandet i kartongen var den tidigare versionen.
#13 Tålamod är nog mitt viktigaste verktyg :)