Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: pansarpågående-projekt
Läst 157 ggr
[Hayabusa]
0

T158 Tracks, skala 1/35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

T158 band, så kallade "workable" dvs de är rörliga. Tillverkade i styrene av DEF Model och skalan är 1/35. Varje länk består av 6 delar, varje band består av 80 länkar så totalt rör det sig om 960 delar. Banden passar till bl a M1A2 Abrams (dvs modern US tank) men även till t ex den Sydkoreanska K1A1/K1A2 (men då med annan styrtand)

• Redigerat 2020-10-07 11:10 av Niklas
[Hayabusa]
1

Byggbeskrivning:

[Hayabusa]
1

80 länkar vardera. Möjligen räcker 78-79 per sida till en M1A2, men det lär visa sig.

[Hayabusa]
1

En del svaga sjunkmärke på insidan, men de lär inte synas så mkt på det färdiga bygget. Går att fixa relativt lätt, om man så vill.

[Hayabusa]
1

Ja, de är "workable" (rörliga) men det är för min del en bisak - jag är mer ute efter utseendet, att de helt enkelt ser bättre ut.

[Hayabusa]
1

Ska man vara petig så saknas "hålen" som de riktiga banden har - se pilarna.

wooderson
0

Seriöst vilket pill, det är hardcore sannerligen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Ilmavoimat]
0

Fingerborr med lämpligt borr i rätt diameter råder säkert bot på detta "problemet". Ett riktigt pilljobb, men det lönar sig ju till slut.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

[Hayabusa]
0

#6 Haha, ja…det är lite galet men det stora jobbet är att rensa & putsa var del. Att sätta ihop banden går relativt fort bara man kommer in i ett "flow". Terapiarbete 👌.

[Hayabusa]
0

#7 Det är sant. Det stora problemet är att till 100% centrera varje hål, i annat fall tror jag att det kommer att se illa ut.

[Hayabusa]
1

En något suddig närbild.

Slasktratt
0

Det är snyggare att skippa hålen tycker jag . Som du är inne på svårt centrera hålen exakt , för det är ju inte bara ett hål det handlar om.

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

[Hayabusa]
0

#11 Man får hålla i minnet att det är ett ganska litet hål på en modell.

[Nalle1976]
0

Oj, gissar att tålamod är ledordet. Det där bandmönstret var ju egentligen det min Bradley (2003) skulle haft då bandet i kartongen var den tidigare versionen.

[Hayabusa]
0

#13 Tålamod är nog mitt viktigaste verktyg :)