bara titta lite
Nu är det dags igen
Nu har jag inte kunnat hålla fingrarna i styr IGEN. Det är så här att Elefanten vänter fortfarande på vädring och gubbar som just nu är omålade (saknar färg)
S:en börjar bli klar ska bara fästa stagen till bälgen vid sidorna och bättra lite här och där.
Så därför började blickarna vandra mot en annan låda som bara låg där. Helt plötsligt var den och påsarna inuti öppnade och limmet var framtaget (måste köpa mer sånt välte ut burken tackochlov på en tidning) Hjulupphängningarna var på plats och provade för första gången att måla skarvar och runt luckor i svart för att accentuera dom men det funkade inte bra med burkfärg (lite svårt att dosera)
men iallafall här är resultatet av en stund jag inte kommer ihåg mycket ifrån

>resultatet av en stund jag inte kommer ihåg mycket ifrån
Du skulle ju inte sitta och lukta på tidningen, begriper du väl?!
Tur att det var på tidningen limmet välte, annars hade man nog kunnat hålla sig för skratt. Visst är det svårt att låta bli opåbörjade lådor, de bara hoppar rakt upp i händerna på en, trots att lådan inte är öppnad!

Tja vi lever ju efter devisen "Jag bygger alltså finns jag"
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#0 Om du har limmet i en "hög & smal" flaska, så prova att ta lite häftmassa under och sätt den på en bit plastic card eller dyligt, så välter den inte så lätt!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Snyggt! Ser ut som du gjort det värsta iaf.och fått dit banden.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
hehe! nu såg jag boxen! det där var den första stug jag har byggt!
nu har du ju kommit en bit bara det roliga kvar!
//pebben
första stugen här oxå
pilliga band jämfört me tigerns (mindre) men inga större problem än så länge
snyggt leo ,fin vädring !
Ja de var väldit bra gjort :)
Good Work
Rostiga band! Ska du göra "blank" slityta på banden?
Azgaron
Mmm en stug e alldrig fel! Ausf c?
//pebben
11 jo dom blev lite väl men det kommer att bli blank slityta och det rostiga passar nog bra när jag tänker efter ni får se när den är klar
Det konstiga är att hänget på banden har nästan helt försvunnit men det fixar sig det oxå hoppas jag
11 nää B
#13 Det ska bli intressant att se när den blir färdig. Tänkte inte på hur hänget såg ut, men det var ju skillnad, hoppas det rättar till sig. Såg du att jag äntligen fått på dekalerna jag fick på min Panther?
Azgaron
jo det såg jag ser bra ut blir ofta en helt annan modell med lite märken ,bra att dom kom till nytta
en sak som slog mig är att det är genomgående hög kvalitet på byggena här inne, lite missar här och där men en enorm vilja att få det bra och hjälpa till med råd och tips bla
bra jobbat allihop
den glade amatören
#15 Tack! Javisst gör det skillnad med lite dekaler.
Ja, det kan jag verkligen hålla med om. Trots att det kanske inte är så jättemånga medlemmar här så finns här rätt stor samlad kunskap. Alltid är det nån som kan svara.
Azgaron
så nu börjar allt komma på plats även om det saknas en del detaljer än t ex soldaterna och föraren och texten på sidorna
Som ni ser blev det ett enkelt diorama av detta med verklighetsanknytning. även detta vet inte var det var det enda jag vet är att det är efter Kursk eftersom texten på sidan (har jag läst nånstans)betyder Vi ska hämnas Kursk
sista bilden är på originalet som någon bild benämde The Avenger

slut för idag tack för idag och trevlig helg

#17: Enkelt, men mycket snyggt, tycker jag!
#17 Snyggt bygge. Det minimalistiska dioramat tycker jag är helt rätt. På originalbilden syns ju inga träd. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja de där var väldit bra gjort :)
Tummen upp för min del…
kom ihåg lite fel med texten Ukraina var det som dom skulle hämnas för
snyggt !!! rent och det var ju så det såg ut ,stora vita ytor !
länken till bilderna kommer här tillsammans med andra av ryssarna tagna fordon ex Pantern som någon var på väg att bygga
http://www.rkkaww2.armchairgeneral.com/galleries/axiscaptured/axiscaptured_SPG_img.htm
Den blev ju snygg! Ska bli kul att se diot klart med soldater å allt!
Azgaron

Grymt bra arbete på en vacker modell av en brutal stridsvagn.

#26 Snyggt! Gillar gubbarna som ligger på vagnen!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ja den är verkligen snygg :)
Bra jobbat
Snyggt leo !! fina bilder !!
Snyggt dio! Ska bli kul att se helt klart!
Azgaron