Något av en utmaning för mig... <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En för mig helt ny modell(!) av byggsats, som jag fick i "fylla år"-present av en bekant… modellen är till 100% av fotoetsmaterial. Det knepiga lär bli att ge "huven" rätt form, med tanke på att den ju inte har likformig böjning. Modellen är långt ifrån "naturtrogen", men det ska ändå bli trevligt att bygga den.

Jag har en lyftkran från förmodligen samma tillverkare där jag tänker använda själva fackverksbommen. Se till att du kan spänna fast hårdare än med vanlig fotoets när du böjer då det är rostfritt material och mycket tuffare att böja till än vanlig ets. Sen vill jag se bilder….🙂
Byggde den här Corsairen för flera år sedan. Tycker det är roligare att bygga vanliga plastmodeller istället. Dessutom blir slutresultatet både mer detaljerat och likt samt intressantare än dom där Ets-modellerna. Dessutom har jag alldeles för mycket i ”stashen” för att börja bygga en massa annat….😉 Fast det är ändå en rolig grej och finns en mängd olika varianter med både fordon, byggnader m.m….😃
Mvh / Janne
Mvh / Janne
#1: jag tänkte testa med att göra två "proppar" (en med konvex, och en med konkav form) att "klämma fast" "huvdelen" med, och hoppas det fungerar… förhoppningsvis är plåten tunn nog att inte återfjädra.
Tack för tipset, och bilder kommer självklart!