Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 616 ggr
per´s
2020-03-27 21:07

Billing Boats fiskefartyg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

En medlem hade funderingar kring bygget av äldre Billing Boats: CUX 87. Min blev klar för några år sedan och minns inga så där större problem alls. Det var också en gammal modellsats från 80 talet. Däremot kunde det hända att trät sprack vid utskärning av mindre arbeten. Någon lärde mig att då limma smör/tidningspapper på baksidan för bättre hållbarhet och det var ett bra fungerande tips! I vissa fall får man kanske helt enkelt byta material till nytt.

En tillbehörs sats underlättar, vet inte om du har det? Men i mitt fall så hade jag ingen och skaffade separata delar (oftast betydligt bättre) + formade mycket extra själv.

Lycka till, modellen blir mycket vacker.

Annons:
ubjs
2020-03-27 22:06
#1

Ja, är man en skicklig modellbyggare så kan man bygga med vad som helst. Jag har sett dom som byggt fantastiska skepp av enbart kartong. Men så finns ju vi vanliga dödliga som behöver lite bättre förutsättningar. Jättefint bygge.

Anders Jansson
2020-04-18 22:48
#2

Vilket fantastiskt bygge! Så mycket detaljer som gör den levande. Skickligt. Ska prova byggsatsen senare och följa råden. Ser också att du skapat flera egentillverkade delar som inte finns på ritningen. De tillför verkligen mycket av helhetsintrycket!  Bra.

Upp till toppen
Annons: