Annons:
Etikettdie-cast
Läst 682 ggr
[Ilmavoimat]
2019-04-14 11:22

1:32 Lincoln Zephyr Convertible 1939

Inget speciellt med den här färdigmodellen egentligen. Det är en standardfärdigmodell, som gör min finländska Bf 109 sällskap som skalajämförelse och som går att köpa i vilken välsorterad butik som helst för 100:- till 150:-.

Men jag gillade just den här bilmodellen från den första sekunden jag såg den! Den ser ut som en elegant blandning mellan en 30-, 40- och 50-talsbil och ser i mina ögon fortfarande ganska modern ut om man ser till utformningen.

Egentligen var tanken att jag bara skulle köpa en, men den första som anlände saknade den främre stötfångaren samt var ganska slarvigt ihopbyggd. Bland annat så flöt inte kromdetaljerna ihop ordentligt som en enda linje, som på den här.

Så därför köpte jag en till, den här gången med suffletten uppfälld, och bytte därefter suffletterna. Därefter skruvade jag isär den först köpta modellen och använde ett av hjulen som reservdäck i bakluckan på just den här.

Teckensnittet till den hemmagjorda skylten tyckte jag passade, då det skriker ut 1940-tal. Dessutom så gillar jag personligen utformningen av bokstäverna.

"Risken" finns att det faktiskt blir en till färdigmodell i 1:32… Tror "dessvärre" att jag har fastnat för att samla på modellbilar. 😉

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Annons:
Upp till toppen
Annons: