Att välja Hanomag
Hej! Vilken Hanomag skall jag välja? Finns i varierande priser, Tamiya 160 kr, ICM 320 kr och Dragon nästan 600 kr är tre exempel. Blir man gladare av en Dragon, är den värdpengarna? Jag brukar alltid köpa saker som är så prisvärda som möjligt. Mest för pengarna! Jag är ju inget proffs så frågan är, duger en Tamiya eller är det bättre att välja en finare modell när man ändå lägger ner så mycket jobb på bygg, målning och vädring? Tacksam för goda råd:) /Erik
Lyxvarianten Dragon. Frågan är också vilket kit med ets eller extra packning mm som kan vara snyggt?
Är inte ICM´s alldeles purfärska rätt fin?
Sehr erfreulich was uns ICM hier bietet - eine schöne und vor allem korrekte Ausf.A dieses markanten Schützenpanzerwagens - Profis können hier sicher noch Details ergänzen aber grundsätzlich und für diesen Preis wirklich schön.
#4 Så skrev panzer-modell. de
Mycket bra till ett bra pris, med andra ord.
Beror väl också på vad du ska ha den till, är den liksom ett utställningsobjekt eller utfyllnad i ett dio?
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Icm ser ju bra ut, https://www.super-hobby.se/products/Sd.Kfz.-251-1-Ausf.-A-22496677.html
Tamiya ser inte helt illa ut heller, kanske lite enklare https://www.super-hobby.se/products/Hanomag-Sdkfz-251-1.html
Eftersom du gillar att bygga snabbt så lutar det åt Tamiya, men Dragons är mer detaljerad vilket främst kommer att märkas på banden och däcken och de få fotoetsdelar man "måste" ha. ICM vet jag faktiskt inte.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Tack killar! Bra exempel på att goda råd inte är dyra:) Janne, jo ju snabbare ju bättre:) men nu när jag för första gången skall ge mig på att bygga ett 1/35 fordon får jag ge det lite tid. Det lutar åt ICM. Woody, såklart ör den tänkt som ”utfyllnad” :)
Tamiya bygsats är ju känd som Shepperd pain byggde ett diorama av detta kit!
Men tycker att tamiyas figurer inte är bra!