Köpa kugghjul?
Hej!
Är det någon som vet var man kan köpa lite billiga kugghjul, diameter allt från 1cm-6cm? Skall ha dem för att med ett mini-servo vrida tre kanoner på en amerikansk kryssare. Alltså inga påfrestningar alls att tala om på kugghjulen, så det behöver inte vara några bra grejer.

Hej och välkommen!
Jag skulle nog vända mig till någon butik som säljer RC-bilar och har tillbehör till växel och servo m.m. De brukar finnas små satser med diverse kugghjul för runt 100;- Ring runt och fråga och kolla vad som finns i butikerna!
Här är några exempel:
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Varför kugghjul, skulle det inte gå lika bra med o-ringar istället?
Fast det kanske sitter dumt till när det är klart så byta av torra ringar blir svårt?
Annars är det väl till att kolla de länkar som Stefan gav, eller kanske kolla lite i gamla videospelare och liknande ifall det finns något som passar i sånt skrot. Det finna mycket trissor av olika slag i sånt, skrivar också för den delen har ett och annat kugghjul som kanske skulle passa.
Niclas

Om du inte hittar något på dom andra länkarna kan du pröva Wenzels där köpte jag kugghjul när jag tillverkade växellådor till en Tanksmodell i skala 1/16, dom hade en hel del
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack för hjälpen. Skall kolla in länkarna, och se om jag lyckas hitta några gamla apparater att leta i också. Wentzels har jag varit till några gånger, men det var ett tag sen nu. Kan höra efter där om jag har vägarna förbi nån gång…

Det var ett bra tag sen så man vet aldrig, men det skador ju inte att fråga om du ändå har vägarna förbi, själv är jag inte där så ofta nu för tiden, bara nån sällsynt gång då jag skall ha nån Humbrol-kulör som de andra tillverkarna inte har
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus