Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 889 ggr
Sven-Erik
0

Byggtorka!!

Vad gör man åt en släng byggtorka? Här sitter man med en hel drös roliga modeller och pågående projekt, men har inte inspiration att göra något? Är det någon som har något bra tips?? Fot i munnnen

starhawk
0

Ta det lugnt ett tag, det går över så småningom, gör något annat under tiden det brukar funka bra för mig. Såna här perioder med byggtorka kommer ibland, då får man hugga i med annat som blivit eftersatt på grund av byggandet så utnyttja det

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sven-Erik
0

#1. Tack! Hm…då får man väl kanske slutföra renoveringen av köket jag påbörjade för ett år sedan…Generad

WildeSau
0

#0 Du har inget garage med några skojiga projekt i skala 1/1. Kanske putsa lite på vinterdäcken? Efter några timmar ute i kylan så kanske inspirationen återkommer Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#3. Jo, jag har ju det! Där står min Chrysler och gamla V4:an. Tyvärr så har jag även min hobbyhörna där…Tempen ligger på 11 grader just nu! Tar emot lite!

TommiN
0

som sagt,sök inte inspirationen,utan låt den komma tii dig(det där lät djupt)Glad.

StefanW
0

Hinner jag inte bygga, så brukar jag läsa modelltidningar och böcker. Man skall inte tvinga sig att bygga, då blir det inte bra! Nu kommer ju ändå den del av året då man inte har gräsmatta och annat otyg att tänka på! Finns det ingen chans att du kan få någon liten plats inne i värmen?

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#6. Får väl be snällt på bara knän! Tyvärr är det här huset redan så knökfullt av grejer, att det bara är toaletten som är någorlunda tom. Men att sitta på muggen och bygga!? Fot i munnnen

StefanW
0

Ha det på en bricka, så kan man sitta framför tv eller vid köksbordet och när det krävs så kan man lätt ställa undan…

Jag började själv i en garderob!

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

jag tror att en tigerI late 3in1 från dragon skulle kunna kurera ditt byggvirus! + en liten byggfläckt!

//pebben

Sven-Erik
0

#8 och 9. Tack för tipsen! Garderoben tror jag att jag står över men kanske någon form av hopfällt bord? Skrattande
Dragon och en byggfläkt! Kanske det ena men vet du hur dyr elen är pebben??? Fot i munnnen

pebben
0

jo då jag får också en elräkning då och då!  Hm en fyrtums spik? hehe!

//pebben

Sven-Erik
0

#11. Hehe….inte antyder du väl att jag skall spärra någonting?Cool

pebben
0

Ohnej då inte jag inte Flört 

//pebben

Sven-Erik
0

#13 Oskyldig

ElLobo
0

#10: Ett sådant där gammalt bakbord från 60-talet med kanter på tre sidor kanske du kan hitta någonstans.

madland
0

Ptja, jag blir alltid lika sugen på att gå svetskurs när jag kikar på … hmm.. vad katten heter det.. det där programmet med han… och hans farsa.. som bygger custom-choppers. Aja, du vet säkert. ;)

Sven-Erik
0

#16. Hehe…jorå, jag vet vad du menar! De där grabbarna kan verkligen hantera en plåtbit….

StefanW
0

#16 Du tänker kanske på OCC - Orange County Choppers

Orange County Choppers Merchandise, Orange County Choppers Exclusive Distributor at OCC Parts.biz

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

madland
0

#18 Yes, det var vad jag menade.