fingrarna i styr
Som ni vet är det nuvarande projektet en S-vagn som har kommit ganska långt till färdigställandet.
Min filosofi har hela tiden varit att göra klart innan man börjar på nåt nytt (men det föll idag)
Idag var jag i Malmö igen och naturligtvis en liten sväng inom Hobbyfixarens nya affär för att kolla lite. Den resan slutade med ett par färgburkar och dom i sin tur resulterade i att en annan vagn såg väldigt lockande ut.
Så som i trans togs den fram och kniven skar igenom plastpåsarna och limmet +färgen togs fram och här kommer ett par bilder
Det blanka på bilderna är färgen som är våt fortfarande
e det en dml ellefant?
det är elefanten
jag har fastnat för dom där rullande kanonerna därav intresset för din Su

#0 Välkommen till klubben! Doktorn kunde inte ställa någon diagnos vid senaste besöket, men jag misstänker att det är någon bakvänd styrenallergi när man känner ett välbehag av ny (och mera) plast!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#3: Lider vi inte alla av den 
Jag kunde inte heller hålla fingrarna i styr, fast i mitt fall gällde det Enterprise mitt under Vulcanbygget
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Denna elakartade, kroniska sjukdom drabbar nog oss alla, åtminstone någon gång! 

Det enda som hjälper för att hålla mina fingrar i styr är superlim i lämplig dos. Utan sån vill det gärna bli mååååånga projekt samtidigt.
Niclas
Ja man har igentligen för många projekt på G samtidit
Man hinner inte me alla

Jag har fixat ett litet byggbord där bara ett projekt får plats åt gången då får man lite ordning på verksamheten, hade jag ordentligt med plats skulla jag antagligen hemfalla åt mångsyssleri
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
De var smart att bara ha nått projekt på G
Men jag har ett helt skrivbord där jag har mitt byyge.
Tyvärr så fattas nu mina landingsställ till min P-40 Airfix skala 1/72

Jag har inget fast byggbord alls för tillfället utan plockar fram och tillbaka ur en garderob. Då är det alldeles för lätt att starta ett nytt projekt.
Så gick det idag, pysslade på McLaren. Gjorde en ny sportratt till en Amazon i 1/43 och, lyssna nu, tog fram en Pontiac Bonneville 1960 års modell och började förbereda karossen för lackering.
Mitt 80-90:de projekt som är uppstartat och bilagt högen med pågående objekt. Dooh! Hur dum får man vara egentligen?

Niclas

#10: Och med superlim mellan fingrarna blir det väl inte något byggt över huvud taget, så det verkar vara lite kört …
#0 Ser ut som en bra början! Det där med att hålla fingrarna i styr(en) kan ha sina sidor har jag märkt. Trots att jag i stort begränsat mina byggen till de gruppbyggen jag deltar i så har jag dessvärre haft lite svårt att begränsa antalet gruppbyggen
Fast en modell har jag iaf fått klart tack vare gruppbyggena, och två är nästan klara. Ramlade däremot dit på ett gruppbygge med S-tanken, vad det nu kan bero på 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!