Limma fotoets!
Jag har en hel drös med fotoets till min Me262a och har jag suttit lite och fixat med plastdelarna och tagit loss PE delen, en insida till en av hjulhusluckorna. Så långt allt väl och torrpassning såg rätt Ok ut. På med lite CA lim på plasten och dit med delen, oj lite snett, justera, nä men va f-n släpp fingret, och helt plötsligt har man en del som sitter knas. Inte mycket kanske, men tillräckligt för att störa vän av ordning
Hade man kunnat göra som man gör med etylacetat så hade det nog gått bra, för då hade man ju kunnat hålla ihop delarna och pensla på lite lite lim som sugs in av kapilärkraften och voilá, färdigt!
Har ni nått bra tips till en oerfaren PE byggare? Funderar på tvåkomponentslim med lite längre torktid, eller finns det nått annat alternativ/teknik/lim som funkar bättre?
Fotoetsdetaljer som ska sättas ihop med varandra, eller tex vikas och bilda lådor. Är det bättre att löda dem då?
Alla tips emottages med tacksamhet!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
när jag använde ets limade jag jed super lim eller fäste dom inte alls

#0 Kolla in en tidigare tråd i ämnet så hittar du en del svar på dina frågor!
Återkom om du har fler frågor! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#2 Tack det hjälpte ju en del! Kom ju på att jag läst det tidigare, men ehum, tappat bort det 
Jag ska prova lite med nått av de alternativa medlen som nämns. Delarna som sitter på insidan av hjulhusluckorna etc har ju inte direkt nån belastning, så det borde ju funka. Kan ju återkomma med resultatet sen. Det är alltid lite nervöst när det är första gången man gör nått, och speciellt när det står att man ska kapa av delar och ersätta med ets.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!