Ja,nu har ännu ett år gått och när jag kollar vitrinen så ser jag att det blev några stycken modeller i år också . Alla fem kan jag kolla på utan att skämmas och då har jag lyckats. Först ut är Hasegawas F-4G 1/48. Helt ur lådan förutom nya dekaler och resinstolar. Hajkäft,självklart!
Som nummer 2 har vi Hasegegawas A-7D 1/48. Började sitt liv som en påbörjad second hand modell.Testade en Aires resincockpit för första gången och dekalerna är Two Bobs.Fulaste fejset i världshistorien. Första gången jag målade camo på fri hand.
Efter dessa behövde jag något enkelt. Det enklaste som fanns i stashen var en Academy F-16 1/48. En riktigt simpel och rätt dålig modell. Nya dekaler fick det bli. Royal Thai Airforce. Annars byggd rätt ur lådan.Inte ens säkerhetsbälten,hu….
Nu var saknaden efter ets stor så jag gick "all-in" med Hasegawas F-4 FGR Mk 2 1/48.All Eduard ets som gick att uppbringa klämdes dit.Nya dekaler blev det också.
Sista bygget för året blev en Tamiya Bf-109E3 1/48. Helt ur lådan,använde tom.dekalerna. Hade aldrig byggt någon Tamiya tidigare så jag blev förvånad hur enkelt modellbygge kan vara,ha,ha. Två veckors byggtid,rekord för mig.