Mig Productions?
Hej!
Är det någon som vet ifall Mig Productions har upphört? Deras hemsida ligger nere sedan några dagar. Jag upplever att de har fört en tynande tillvaro i många år men tycker att det vore trist ifall de har upphört. Jag använder deras wash och pigment sedan många år och är inte förtjust i tanken på att byta.
Om jag nu måste byta så vill jag gärna ha några tips på bra wash som inte reagerar med Tamiyas acrylfärg./Roger
Vet inte med säkerhet, men det förefaller som att Mig Productions lagt ner sin verksamhet. Skulle säga att enamelwasher från Ammo by Mig eller AK Interactive funkar bra på Tamiyas akryfärger. Kan inte minnas att jag haft något trassel där. Sedan finns det ju även akrybaserade washer från Vallejo.
Vet inte heller säkert, men jag har för mig att det fanns två ägare (man och hustru) bakom Mig - som en dag inte kom överens längre. Frun fick varumärket, medans mannen öppnade upp eget igen, tror det är "Ammo", eller AK, eller båda, men jag kan inte ta gift på det.

#2: Det stämmer nog som du skriver. Det står lite mer om det i tråden http://modellbygge.ifokus.se/discussions/523ddcadce12c45ddd0012fe-mig-produkter