Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1358 ggr
Mecthegreat
1

Trumpeter E-100

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har äntligen färdigställt mitt E-100 bygge , fotat dåligt denna gången med men här kommer lite bilder , berätta gärna vad ni tycker , förbättringar och liknande .

Mecthegreat
1

Bild 2

Mecthegreat
1

Bild 3

Mecthegreat
1

Bild 4

Mecthegreat
1

Bild 5

Mecthegreat
1

Bild 6

Mecthegreat
1

Bild 7

Mecthegreat
1

Bild 8

[Jarl]
0

Oj oj vad snyggt! Väldigt snyggt kamouflage och när du tagit bort skärmarna! Vilket monster!

Janne Nilsson
0

Tjusigt, innovativ väl utfört kamoflage.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Mecthegreat
0

Tackar för det , tänkte lite så att eftersom det inte finns nått facit på denna så behöver man inte följa nån mall direkt . Funderar på att bygga en liknande fast som waffenträger 😄

Mecthegreat
0

Tackar för det , tänkte lite så att eftersom det inte finns nått facit på denna så behöver man inte följa nån mall direkt . Funderar på att bygga en liknande fast som waffenträger 😄

Decaius
0

Håller med, ett fint bygge. Jag gillar kammot. Den är tuff utan skärmar. Gillas mycket. Har småsyskonen E-10 och E-25 i bygghögen.

DIOWORK
0

Så ruskigt cool! Snygg vagn, snyggt målad, snyggt vädrad, snygga dekaler! Full pott säger jag:) /Erik

Mecthegreat
0

Tackar för alla vänliga ord , har E-25 och E50 som ska byggas oxå . Bara det inte kommer en jagdtiger imellan 😄

Rone
0

Vilket monster till vagn, den här har du fått till riktigt bra!👍 Riktigt snyggt cammo, är det målat genom nåt nät?

Mecthegreat
0

Tackar för det , jo men jag blev ganska nöjd . Tyckte det kunde va lite kul å pröva med ett annat camo än dom traditionella . Jepp maskerat med ett gammalt nät jag hitta 😄

JaGa
0

Coolt camo…😎

Mecthegreat
0

Tackar vi för 😄👍

wooderson
0

Vill sälla mig till hyllningskören, jag tycker att du har fått till en riktigt fin vagn! cammot är snyggt och uppfinningsrikt. jag gillar också den subtila vädringen av dekalerna så att de ser ut att vara en del av färgen, ibland har de en tendens att kännas lite för färgglada i förhållande till resten av bygget, men det har du gjort väldigt bra att få in dem i vagnen så att säga. jag gillar också graden av nedlortning på band och kanter av vagnen, precis lagom skulle jag säga. ett mycket snyggt bygge helt enkelt.

något som jag funderar över är de borttagna skärmarna, det ger ju en klart tuffare look på vagnen, men hur kommer det sig att de är borttagna, är det för att de monterats bort eller att de körts bort? om det är för att de körts bort, borde det kanske finnas spår av skador, där de en gång satt fast?

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Mecthegreat
0

Tackar för dom vänliga orden , tanken bakom avsaknad er av skärmar är att den ser lite råare ut . Samt att dom här vagnarna skulle ju knappast ha rullat speciellt lång runt 1945 så man tog helt enkelt dom delar man hade och bultade fast., så tänkte jag iaf 😄